Голова комісії Павло Сушко та член комісії Юрій Павленко під час засідання ТСК Верховної Ради України з питань розслідування випадків та причин порушення прав дитини під час здійснення децентралізації повноважень з питань охорони дитинства, реформування системи закладів інституційного догляду та виховання, реалізації права дитини на сімейне виховання та усиновлення, розвитку (модернізації) соціальних послуг.

Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.

Тимчасова слідча комісія Верховної Ради з питань розслідування випадків та причин порушення прав дитини під час здійснення децентралізації повноважень з питань охорони дитинства, реформування системи закладів інституційного догляду та виховання, реалізації права дитини на сімейне виховання та усиновлення, розвитку (модернізації) соціальних послуг під час засідання створила робочі групи та надіслала низку запитів до правоохоронних органів.

«Прошу активніше працювати у робочих групах. Маємо плідно попрацювати, бо в нас дуже чутливі питання», — звернувся до колег голова ТСК Павло Сушко.

Оскільки завдання комісії досить широкі, то кожен напрям закріплено за окремою робочою групою. Зокрема, уже сформовано робочі групи з розслідування законності використання коштів у межах проекту модернізації системи соціальної підтримки населення, для з’ясування випадків порушення прав дітей та їхніх батьків під час децентралізації, із виявлення систематичних випадків порушення прав дитини на усиновлення. Приміром, ТСК має проаналізувати, на що витратили 300 мільйонів доларів позики Світового банку, які були виділені на програму соціальної підтримки населення.

Перші сім звернень, які надійшли до ТСК, уже розподілили між робочими групами. «Хочу нагадати, що запити щодо використання коштів уже надіслані до ДБР та інших правоохоронних органів», — зауважив П. Сушко.

Члени комісії домовилися, що запросять до роботи ТСК правоохоронців, експертів та представників обласних держадміністрацій.

Зазначимо, що створена 18 лютого цього року ТСК має проаналізувати випадки порушення прав дітей та їхніх батьків під час реформування системи закладів інституційного догляду і виховання, в тому числі під час децентралізації повноважень з питань охорони дитинства, реалізації права дитини на вибір навчального закладу, проаналізувати ефективність діяльності міністерств соціальної політики, освіти, охорони здоров’я, їхніх управлінських рішень щодо дотримання прав дитини та батьків дітей з особливими освітніми потребами на інклюзивну освіту, вивчити стан дотримання законодавства під час деінституціалізації.

Вл. інф.