А загалом, як повідомляє міністерство оборони, болгарська сторона виставила російській штрафні санкції у розмірі 924 686 євро. Але отримала лише невелику частину неустойки. «Нині проводиться аналіз проблем, що виникли під час реалізації договорів з боку АТ «РСК МиГ», як і триває пошук можливості їх вирішення», -- поінформувало міністерство оборони. 

Договір з російською компанією було підписано болгарською стороною в 2018 році. В ньому застережено, що АТ «РСК МиГ» повинно виконати ремонт обладнання і чотирьох двигунів РД-33, контрольно-відновлювальні роботи трьох навчальних і бойових винищувачів МіГ-29 за 48 місяців. За ці роботи, виконані в обумовлений термін, Болгарія зобов'язалася виплатити 41 565 млн євро. Але російська сторона зриває строки виконання договору. 

На думку деяких оглядачів, робиться це навмисно, щоб ослабити обороноздатність країни НАТО, яка розташована у вибухонебезпечному чорноморському регіоні. Міністру оборони у відставці Красимиру Каракачанову не раз закидали те, що він погодився на укладення угоди з ремонту винищувачів, які мають захищати повітряний простір країни до одержання нових Ф-16, з Росією. Тим більше, що, за його словами, з ремонтом болгарських Су-25 у Білорусі немає жодних проблем. «Вони виникли c МіГ-29, у яких винен російський завод», -- пояснив Каракачанов.

І додав, що в міністерства іншого вибору не було, пояснивши, що тільки в Польщі є завод, який займається ремонтом МіГ-29, але він має ліцензію лише на ремонтні й відновлювальні роботи літаків, котрі перебувають на озброєнні польської армії. «Поляки не мають права ремонтувати болгарські чи якісь інші літаки. Ми можемо купити в них двигуни, але не можемо ремонтувати там», -- раніше пояснював міністр.

Поки що не відомо, коли російська сторона виплатить Болгарії решту  штрафних санкцій і чи має намір взагалі це робити. Із цього приводу міністерству оборони Болгарії в соціальних мережах нагадують слова, які нібито сказав німецький політик Отто фон Бісмарк: «Договір з Росією не вартий того паперу, на якому написаний».