А також — унікальним міжнародним та логістичним центром. Таку амбітну мету перед собою ставлять члени партії «Слуга народу», представлені як у Верховній Раді, так і в Київраді. Про це вони заявили під час спільної прес-конференції: «Сучасні виклики розвитку столиці України та шляхи їх розв’язання. Децентралізація — ключові кроки до ефективного управління Києвом».

Попри те, що сім років триває децентралізація, столиця досі залишається неохопленою реформою. Нині у Києві немає ані повноцінного місцевого самоврядування, ані ефективної державної влади. Колективна безвідповідальність вертикально закапсу-льована згори. Тож на часі — децентралізація управління та розділення посад київського міського голови й очільника КМДА, переконані партійці.

«Маємо зрозуміти причини того, що відбувається, і разом знайти вихід із ситуації. Оскільки так тривати далі не може. Потрібно у найкоротший термін змінити ситуацію на краще і запропонувати достойну альтернативу розвитку міста», — наголосила народний депутат, очільниця київського осередку політичної партії «Слуга народу» Леся Забуранна.

За її словами, нині на фінальній стадії перебуває напрацювання концепції стратегії розвитку Києва, яка включатиме щонайменше десять основних блоків. «Оскільки наша країна є центром Європи, то Київ має стати провідною європейською столицею. Ми презентуємо цю концепцію на окремій прес-конференції, проілюструємо поетапні кроки її реалізації», — додала вона.

Народний депутат коротко охарактеризувала основні блоки стратегії, над якими працює команда СН. «По-перше, ми прагнемо реалізувати стратегічну мету — столиця Європейської держави. Тобто мають бути створені всі умови, щоб у Києві був центр ділової міжнародної активності», — зауважила вона, додавши, що водночас міська влада не повинна забувати, що Київ має унікальну історію і неконтрольована забудова, руйнація будинків з історичною цінністю — це вандалізм відносно столиці такого рівня.

По-друге, за словами Л. Забуранної, столиця має бути містом для людей. Тобто мають бути створені комфортні умови проживання людей і послуги, в тому числі й житлово-комунальні, повинні бути європейського рівня. У концепції стратегії йдеться також про мобільність у місті, парки, якісні медичні послуги та воду тощо.

У свою чергу народний депутат Юлія Гришина (СН), зачепивши питання мобільності, акцентувала увагу на будівництві нових станцій метро на Виноградар та Троєщину.

За її словами, влада обіцяє побудувати метро на Виноградар та Троєщину з 2014 року. Але результату й досі немає. «Акціонерне товариство «Київметробуд» ще в жовтні 2018 року стало переможцем тендеру на будівництво двох станцій метро на Виноградар. Сума контракту — майже 6 мільярдів гривень. Роботи мали бути закінчені у грудні 2021 року. Було отримано аванс у сумі 4 мільярдів гривень. Але на сьогодні, відповідно до офіційних даних, робіт виконано лише на 26 відсотків. Найтрагічніше те, що з витрачених 3 мільярдів гривень виконано робіт орієнтовно на 1 мільярд гривень. Решта коштів виведена та привласнена. Це офіційна інформація правоохоронних органів», — заявила народний депутат, додавши, що декілька днів тому Метробуд зробив заяву, що цього року жодної станції на Виноградар побудовано не буде, назвавши основною проблемою недофінансування.

«Ми всі розуміємо, що Київ є найбагатшим містом. Водночас ми всі розуміємо, що рівень нашого життя абсолютно не відповідає статусу, який носить наше місто», — констатувала вона.