Це на 34 відсотки більше, ніж за аналогічний період 2020 року.

Порушень прав громадян стосуються 37720 повідомлень, що на 20 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року. При цьому у третині повідомлень ідеться про порушення інформаційних прав громадян: на звернення до органів державної влади, одержання публічної інформації. Заявники скаржаться, зокрема, на те, що відповіді на звернення надаються з порушенням строків, встановлених законом; розгляд звернень здійснюється формально; порушується право ознайомлюватись з матеріалами перевірки за зверненням.

Із майже 4 тисяч повідомлень про порушення економічних прав третина стосувалася права на отримання якісних фінансових послуг. А з 2,5 тисячі повідомлень про порушення права на повагу до гідності та невтручання в особисте життя понад 2 тисячі пов’язані з незаконною обробкою персональних даних. «І майже всі вони — 85 відсотків — про порушення прав людини колекторськими організаціями та фінансовими установами, які шляхом погроз та шантажу, поширення неправдивої інформації про особу та її персональних даних вимагають виплати боргу за кредитом чи позикою і зі своїх клієнтів, і з їхніх поручителів», — наголосила Л. Денісова. Вона уточнила, що переважна більшість таких повідомлень надійшла в період до набрання чинності Законом «Про захист прав споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості». За словами Л. Денісової, така ситуація пов’язана зі зростанням активності банків та фінансових установ з метою встигнути повернути проблемні кредити та борги клієнтів напередодні набрання чинності цим законом.

Серед позитивних тенденцій омбудсмен відзначила зменшення на 40 відсотків у 2021 році (порівняно з аналогічним періодом 2020-го) кількості повідомлень про порушення від осіб з інвалідністю. На думку Л. Денісової, це є наслідком впровадження Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року; скоординованих заходів органів державної влади та місцевого самоврядування, пов’язаних з її реалізацією. Повідомляється також, що кількість звернень на телефон «гарячої лінії» Уповноваженого зросла на 60 відсотків. Так, за аналогічний період 2020 року було зафіксовано 7296 звернень, а цьогоріч — 11719, повідомили у прес-службі Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.