До дискусії на тему «Модернізація педагогічної освіти у глобальному вимірі безпеки соціально-турбулентного світу» запросили освітян з різних регіонів України. До обговорення долучилися міністр освіти і науки Сергій Шкарлет та голова Наглядової ради УДУ імені Михайла Драгоманова, третій Президент України Віктор Ющенко.

Реформа української освіти має розпочинатись з відбудови закладів, зруйнованих війною. Таку думку під час форуму висловив ректор УДУ імені Михайла Драгоманова, доктор філософських наук, професор Віктор Андрущенко.

 — Реформа освіти має розпочатись саме з відбудови шкіл, закладів освіти загалом, переоснащення університетів, наповнення їх необхідним обладнанням, забезпечення Інтернетом, створення комфортних умов для навчання та праці всім учасникам навчально-виховного процесу, — зазначив він. — А головними пріоритетами освіти має стати формування європейських цінностей, миролюбства, цінностей демократії, незалежності і свободи.

Система підготовки освітніх кадрів має відповідати сучасним викликам, що постали перед Україною та глобальним світом, наголосив президент НАПН України Василь Кремень. У своїй доповіді на форумі він окреслив шляхи модернізації педагогічної освіти та підготовки шкільного вчителя в контексті сучасних цивілізаційних викликів. 

Про науковий пошук та інноваційність як основні концепти сучасної педагогічної освіти говорив на форумі віце-президент НАН України, директор Інституту політичних і етнонаціональних досліджень імені І. Ф. Кураса НАН України Олег Рафальський.

На секційних засіданнях учасники серед іншого обговорювали педагогічну інноватику, шляхи розвитку неперервної педагогічної освіти та аксіологічний футуризм (себто нову теорію цінностей) в освітній політиці, акцентували увагу на важливості ціннісних орієнтирів у формуванні педагогічної еліти України.

Учасники конференції наголошували, що збудувати високотехнологічну країну неможливо без розвитку STEM-освіти (наука, технології, інженерія, математика), а також створення дослідницьких інноваційних центрів, технопарків, SMART-університетів. Не оминули увагою і нові вимоги до створення безпечного освітнього простору, що набуває особливої ваги за нинішніх умов.

На базі педагогічного факультету університету створюють багатоланковий «Сервісний центр технопарку», про діяльність якого розповів на форумі декан педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Тарас Олефіренко. В межах сервісного центру працює освітній хаб для студентів, де вони не лише навчаються, а й застосовують свої знання на практиці — онлайн проводять пізнавально-розвивальні заняття з дітьми, які цього потребують (зокрема з вимушеними переселенцями).

На базі університету створено «Центр психологічної реабілітації» для збереження та відновлення психічного здоров’я дітей і дорослих, які постраждали внаслідок війни, «Педагогічну лабораторію НУШ», «Лабораторію гри», Науково-дослідну лабораторію «Тьюторські практики», Освітньо-науковий центр «Університет третього віку», Освітню платформу «Івент-простір», а також Курси з перепідготовки та підвищення кваліфікації вчителів і практичних психологів в умовах НУШ.

Університет намагається ефективно реагувати на нові завдання, які постають перед системою вищої освіти, розуміючи, що саме освіта є стратегічним ресурсом поліпшення добробуту людей, забезпечення національних інтересів, зміцнення авторитету та конкурентоспроможності України на міжнародній арені.