У документі зазначено, що у 2023 році кошти Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР) будуть використовуватись у визначеному Кабміном порядку з урахуванням низки особливостей. Зокрема, пропонується, щоб кошти ДФРР спрямовувалися на виконання інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що мають на меті розвиток регіонів, з дотриманням таких умов: 50 відсотків коштів — рівними частинами між Автономною Республікою Крим, областями та містами Києвом і Севастополем та 50 відсотків коштів — рівними частинами між Донецькою, Житомирською, Запорізькою, Київською, Миколаївською, Сумською, Харківською, Херсонською, Чернігівською областями.

Програми та проекти, що реалізуються за рахунок коштів ДФРР, повинні співфінансуватися з місцевих бюджетів. Розподіл коштів за результатами голосування громадян на порталі «Дія» затверджуватиме Кабінет Міністрів.

Крім того, законопроектом пропонується зупинити на 2023 рік дію положень статті 24-1 Бюджетного кодексу та статті 22-1 Закону «Про засади державної регіональної політики», згідно з якими встановлено вимоги щодо спрямування та розподілу коштів ДФРР.

На думку представника Комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Віталія Безгіна, цей законопроект містить низку як переваг, так і недоліків та дискусійних моментів. До переваг він відніс той факт, що в ДФРР наявні два мільярди гривень попри повномасштабну війну, а також те, що проектом пропонується застосувати різний підхід співфінансування до громад різного розміру. Так, для громад із населенням до 225 тисяч — від 10 відсотків, а для великих громад — від 50 відсотків. «Крім того, малі громади отримають додаткові бали при оцінці проектів. Це має сприяти рівності умов та застосуванню принципу згуртованості»,—зауважив народний депутат.

Позитивом він також вважає голосування в «Дії» на фінальному етапі відбору проектів. «Це новий підхід, що має спонукнути керівництво громад додатково працювати із громадськістю. Наголошую, що всі інші процедури відбору збережено, отже, в «Дію» заходять уже верифіковані проекти, що відповідають усім параметрам та потребам», — зазначив В. Безгін, додавши, що законопроектом також прибирається конфлікт інтересів, адже оскарження оцінювання переноситься з регіонального рівня на центральний.

Водночас дискусійними нормами, на думку обранця, є пропозиції щодо розподілу фонду: 50 відсотків — на уражені території внаслідок збройної агресії та 50 відсотків — на всю територію України. «З одного боку, він має логіку, бо громади, наближені до кордону з рф,. не мають змоги отримати підтримку від міжнародних донорів, а з другого — все залежить від державної регіональної політики та політики відновлення. Якщо фонд ліквідації наслідків буде поширюватись на всю Україну, то можна тут голосувати за форумулу 50/50», — сказав він.

Зрештою, народний депутат висловив переконання, що всі учасники процесу готові до відкритої дискусії навколо фінальної редакції проекту закону.