Так, першого травня у вагони було засипано лише 43 тис. тонн українського збіжжя, другого — 48 тис., третього — 58 тис. тонн. Це дуже низький показник — у січні-лютому мали понад 100 тис. тонн на добу зернових вантажів, зазначив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов під час наради з аграріями. Відповідно за три доби нинішнього місяця в експортному сполученні було перевезено заледве 124,2 тис. тонн зерна, зокрема 84,3 тис. до портів і менш як 40 тис. тонн у напрямку західних прикордонних переходів. Така ситуація склалася через невизначеність роботи чорноморського «зернового коридору», спричинену блокуванням з боку рф перевірок суден та заявами росії про вихід із цієї ініціативи.

До того ж досі триває узгодження з перевізниками Польщі, Угорщини та інших держав Східної Європи технічних питань щодо відновлення повноцінного транспортування української агропродукції через сухопутні кордони з ЄС.

Тим часом на сьогодні заплановано переговори Туреччини з Україною та рф на рівні заступників міністрів оборони, передає CNNThrk. Зустріч у Стамбулі, як заявив Ібрагім Калін, речник президента Туреччини, «є важливою для майбутнього «зернового коридору». Якщо засідання не дасть позитивного результату, відвантаження можуть припинитися 18 травня. А відсутність оптимального рішення загрожує серйозними проблемами зі світовим постачанням продовольства».

З серпня 2022-го «зерновим коридором», повідомляє «АПК-Інформ», пройшло 929 суден, які транспортували на зовнішні ринки майже 29,4 млн тонн українського продовольства. Зокрема у квітні — лише 65 суден, що стало мінімальним місячним показником з початку дії ініціативи, і було зумовлено істотним скороченням пропуску суден Босфором через затягування й обмеження перевірок російською стороною.

Фото: depositphotos.com