У результаті ударів по гаванях Дунайського кластеру та блокування морських шляхів постачання зернових вантажів до країн Азії, Африки та Європи, за інформацією віце-прем'єра з відновлення України – міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Кубракова, скорочено майже на три мільйони тонн на місяць. 

Утім, попри намагання агресора знизити експортний потенціал  порти Дунайського кластеру продовжують працювати. Адже наразі це єдиний водний шлях для нашого агроекспорту. Якщо не захистити його потужними системами протиповітряної оборони, наголошує Олександр Кубраков, то наслідки будуть ще загрозливішими. Насамперед для тих країн, які залежать від українських зернових та олійних. Тож кожна атака на портову інфраструктуру України – це напад на продовольчу безпеку всього світу.

Ні для кого не секрет, що війна стала форс-мажором для всіх. А гальмування експорту зерна – ще одним викликом для економіки, яка працює на забезпечення армії. Тому аграрії б'ють на сполох: вимагають якнайшвидше знайти шляхи збільшення вивезення цьогорічного врожаю, зазначає на своїй Фейсбук-сторінці народний депутат, секретар Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики Іван Чайківський (на знімку).

На черговому засіданні комітету парламентарії підтримали звернення до Прем'єр-міністра Дениса Шмигаля щодо необхідності спрощення надання дозвільних процедур на будівництво мультимодальних комплексів та терміналів для перевалки сільськогосподарської продукції на річці Дунай. За словами Івана Чайківського, це сприятиме децентралізації та посиленню експорту вітчизняних зернових та олійних культур шляхом використання потужностей окремих суб'єктів господарювання, які мають у своїй власності земельні ділянки вздовж Дунаю.

Тим часом черга із зерновими вантажами в напрямку станції Ізмаїл скоротилася з понад трьох тисяч вагонів до 2,3 тисячі, повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов під час учорашньої наради з учасниками аграрного ринку. На покращення ситуації, виявляється, вплинули запровадження конвенцій та обмеження узгоджень УЗ додаткових планів перевезення на адресу окремих одержувачів.

Фото з відкритих джерел.