Адже наша держава є одним із лідерів серед європейських країн за питомими показниками аварійності та наслідками дорожньо-транспортних пригод. Так, у середньому в державах — членах ЄС на 100 тисяч жителів припадає п’ять відсотків загиблих у дорожньо-транспортних пригодах, а в Україні цей показник становить майже дев’ять відсотків.

Щорічно в Україні фіксують понад 200 тисяч ДТП, в яких гинуть понад сім тисяч осіб і майже 40 тисяч отримують травми. На жаль, дорожньо-транспортний травматизм є одним із основних факторів смертності українських дітей віком 5-14 років та молоді віком 15-29 років. Також великий відсоток серед дорожньо-транспортних пригод в Україні cтається саме з вини дітей.

— Враховуючи наведену вище статистику, вважаю, що однією із причин таких невтішних показників є низький рівень знань дітей про вимоги безпечної поведінки на дорозі, — коментує стан справ із безпекою дорожнього руху заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко. — Тому, упевнений, суспільство мусить зосередити особливу увагу на вивченні Правил дорожнього руху змалечку. Як варіант — запровадження в дошкільних та шкільних програмах обов’язкового засвоєння культури безпечної поведінки на дорозі через вивчення Правил дорожнього руху, починаючи з дошкільного віку. Адже практика свідчить, що наявні на сьогодні декілька навчальних годин, які приділяються для ПДР на уроках з основ безпеки життєдіяльності, не дуже сприяють покращенню статистики щодо ДТП за участю маленьких українців.

Вивчення правил безпечної поведінки має базуватися на тій ролі, яку діти виконують у дорожньому русі: пішоходи, велосипедисти, пасажири, — вважає народний депутат. — У навчанні мають бути враховані вікові особливості. А тому, зважаючи на необхідність забезпечення фактичного, а не декларативного вивчення дітьми Правил дорожнього руху, я підготував і зареєстрував законопроект № 8356 щодо відображення у стандартах освіти обов’язковості набуття дітьми знань безпечного дорожнього руху. Крім того, до вивчення ПДР передбачається і залучення батьків, які своїми настановами та власним позитивним прикладом також мають сприяти якісному засвоєнню дітьми правил дорожнього руху. Знаю, що такий підхід уже позитивно зарекомендував себе у ряді європейських держав.

Для комплексного вирішення проблеми високого дитячого травматизму та смертності в ДТП в Україні мною зареєстрований ще один законопроект за № 9289, яким визначається і додаткова адміністративна відповідальність за непокору пішоходів сигналам регулювання дорожнього руху, перехід ними проїзної частини в невстановлених місцях або безпосередньо перед транспортними засобами, якщо такі правопорушення були вчинені з втягненням неповнолітніх віком до шістнадцяти років, — додає Володимир Крейденко. — Таким чином, кожен учасник дорожнього руху має дотримуватися ПДР, а завданням держави загалом та батьків, зокрема, є забезпечення виховання наших дітей свідомими учасниками дорожнього руху.