На опрацюванні Комітету Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності перебуває проект закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення адміністративної відповідальності за керування або експлуатацію транспортних засобів із перевищенням допустимого рівня шуму» (№ 9564).

Авторами цієї законодавчої ініціативи виступили, зокрема, Давид Арахамія («СН»), В’ячеслав Медяник («СН») та Андрій Кожем’якін («Батьківщина»).

Авторський колектив як аргумент для ухвалення цього проекту наголошує, що останнім часом серед окремих водіїв механічних транспортних засобів стає розповсюдженою практика втручання у систему вихлопних газів транспортних засобів, що використовуються на вулично-дорожній мережі.

«Метою такого втручання є здійснення «тюнінгу» транспортного засобу, що призводить до значного збільшення шуму від роботи двигуна транспортного засобу. Така тенденція є розповсюдженою серед молоді та осіб, що керують мотоциклами. Так звані «прямоточні глушники», «подвійні спортивні системи» та інші технічні девайси, не передбачені конструкцією транспортних засобів та виробниками, стають факторами порушення тиші та спокою громадян, викликають незадоволення суспільства», — зазначають депутати, додавши, що, враховуючи відсутність загального обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, зазначений процес переобладнання є неконтрольованим та несе в собі величезні ризики.

До того ж під час воєнного стану такі шумові звуки, які є схожими на звуки шахедів і дронів, створюють уявлення про авіаційну і ракетну небезпеку, відволікаючи Збройні Сили України, правоохоронців, та лякають людей, особливо дітей.

«Аналіз чинних норм законодавства свідчить про недостатнє врегулювання цього питання нормативно-правовими актами», — зауважили депутати. Тож і пропонують удосконалити адміністративну відповідальність за керування або експлуатацію транспортних засобів із перевищенням допустимого рівня шуму.

Нині законопроектом пропонується доповнити КУпАП окремою нормою (ст. 121-4), що передбачатиме адміністративну відповідальність за керування водіями або експлуатацію транспортних засобів із перевищенням встановленого законодавством допустимого рівня шуму. Штраф за таке правопорушення пропонується встановити на рівні 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000 грн) та у випадку повторності — 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34000 грн) з можливим позбавленням права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців.

Компетенцією розгляду справ за ст. 121-4 КУпАП, відповідно до проекту, наділяються: у разі першого порушення — поліцейські, у разі повторності — суди. Одночасно законопроект вносить кореспондуючі зміни до законів України «Про дорожній рух» та «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

Заборону на керування або експлуатацію транспортних засобів з порушенням встановленого рівня шуму пропонується встановити виключно в межах населених пунктів, що виключає відповідальність у випадках проведення автомобільних спортивних змагань та інших заходів за межами населених пунктів.

Нагадаємо, торік Київрада вже заборонила рух столицею транспортних засобів, у конструкції яких є система випуску відпрацьованих газів із прямотоком та інші вихлопні системи, де відсутній шумопоглинач, до скасування режиму воєнного стану на всій території України.

Боротьбу із «нелегальними шумами» ведуть і в інших країнах. Але там методи боротьби подекуди значно суворіші. Так, наприклад, у Нью-Йорку торік знищили кілька сотень нелегальних мотоциклів із надто гучним вихлопом.

Тож ухвалення цього законопроекту, переконані його автори, сприятиме забезпеченню належного рівня тиші у населених пунктах, усуне випадки безпідставного відволікання ЗСУ та правоохоронців від виконання своїх обов’язків щодо захисту територіальної цілісності.

Фото з відкритих джерел.