Хтось переконаний, що кошти мають піти на фронт чи на відбудову економіки. Але хтось впевнений, що без культурного та духовного відновлення нам не обійтись.

У Хмельницькій обласній філармонії вирішили не дискутувати, а показати, чого насправді варте мистецтво. В прямому і переносному розумінні слова. Тут готують прем’єру, яка, за задумом постановників та виконавців, має бути вражаючою, тобто виставою на мільйон.

За основу взята музично-хореографічна постановка за «Маленьким принцом» Екзюпері. Однак вона має зазвучати по-новому і відобразити реалії сьогодення. А фраза про мільйон має і цілком реальний зміст: вартість постановки оцінюється майже у таку суму. За словами режисерки-постановниці Юлії Алєксєєвої, новий театральний твір стане у дев’ятсот тисяч гривень.

Отримати такі кошти вдалось завдяки підтримці Українського культурного фонду. Грантове фінансування дало змогу долучити до постановки окрім драматичних акторів музикантів академічного симфонічного оркестру філармонії, хору та ансамбль танцю «Козаки Поділля». Загалом на сцені буде понад шістдесят виконавців. Усі разом вони створюють виставу «У пошуках Маленького принца». Нині тривають активні репетиції.

Історія Маленького принца добре всім відома. Але постановники хотіли дещо трансформувати її, підлаштувати під сучасні події, от і написали своє лібрето. У ньому більше драматизму, додані деякі події і любовна лінія. Усе це для того, щоб глядач глибше відчув паралелі між тим, що задумував автор повісті, і тим, що відбувається в нашому житті через війну.

В умовах непростих випробувань багато хто закривається в собі. Натомість виконавці вистави хочуть показати, як важливо знайти в собі й відкрити все найкраще — щирість почуттів, любов, віру у прекрасне майбутнє...

Робитимуть це не за допомогою слова, а завдяки жестам, танцям та музиці. Хоча постановку не назвеш класичним балетом, проте в ній використовуватимуться саме його принципи: актори не вестимуть діалогів та й взагалі не розмовлятимуть — на сцені будуть лише жести та рухи.

Щоб справитись із цим творчим завданням, постановники докладають чимало зусиль та використовують свій попередній творчий досвід. І особлива роль належить хореографії.

Балетмейстеру-постановнику Миколі Заволодьку довелось попрацювати у творчих колективах у Франції, Німеччині, Італії, брати участь у різних постановочних проєктах. Здобуваючи такий творчий досвід, він завжди думав про те, щоб створити щось таке і для українського глядача. Здавалось, під час війни це буде неможливо, бо суспільство і країна потребують інших витрат. Та завдяки фінансовій підтримці творчі плани перетворюються на реальність. Хмельничанам хочуть показати сучасну виставу лише за допомогою танцю, музики і співу.

Тож диригент-постановник Тарас Мартинник разом із музикантами теж мають виконати складне завдання — не просто доповнити, а замінити драматичну гру на музичне виконання, доповнити рухи танцюристів співом солістів і хору.

До прем’єри — ще два місяці, та учасники проєкту працюють у підвищеному ритмі, щоб довести глядачам, що вистава — справді на мільйон.

Хмельницький.