Нині проєкт авторства, зокрема, Романа Грищука, Сергія Бабака та Ольги Коваль перебуває на опрацюванні в Комітеті з питань освіти, науки та інновацій.

«З початком повномасштабної російської агресії в Україні актуалізувалися питання розвитку волонтерського руху, частка якого в суспільстві значно зросла: до волонтерства долучилися представники різних вікових груп, що спільними зусиллями допомагають військовим та цивільним. Водночас таке явище має стихійний характер та зумовлене спільними викликами для держави, тоді як в умовах відновлення та європейської інтеграції вбачається необхідним впровадження більш системної політики для розвитку культури соціальної відповідальності», — йдеться у пояснювальній записці до проєкту та зауважується, що згідно зі ст. 434 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС одним із завдань для української держави є сприяння молоді в отриманні знань, навичок та професійних умінь поза освітньою системою, зокрема в межах волонтерської діяльності, та визнання цінності такого досвіду.

«Важливим учасником цього процесу можуть стати заклади освіти, які мають значний вплив на формування людини майбутнього», — переконаний Роман Грищук. За його словами, дослідження Global Education Futures засвідчило, що важливим елементом освіти має стати навчання школярів навичок соціальної відповідальності та підтримка їхнього внеску в сталий розвиток суспільства. «Волонтерство дає можливість молоді розвивати свої навички та отримувати практичний досвід, що є корисним не лише для подальшого вступу до закладів вищої або професійної освіти, а й для вступу на ринок праці. Роботодавці дедалі більше оцінюють соціальну відповідальність та волонтерський досвід як показник готовності працівника бути активним та ефективним у команді. Отож в умовах адаптації українського законодавства до права ЄС та розвитку культури соціальної відповідальності вбачається за необхідне визнання та зарахування результатів волонтерства в системі формальної освіти», — зауважив він.

Тож законопроектом пропонується внести зміни до законів «Про повну загальну середню освіту», «Про освіту» та «Про волонтерську діяльність», які передбачатимуть:

- закріплення права волонтерів із числа здобувачів повної загальної середньої освіти на зарахування результатів волонтерської діяльності до документів про освіту у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки;

- закріплення права волонтера на визнання та зарахування результатів волонтерської діяльності в системі формальної професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти;
 встановлення обов’язковості документального підтвердження волонтерської діяльності.

Впровадження законопроекту сприятиме розвитку культури соціальної відповідальності серед учасників освітнього процесу, переконані його автори. А також розвитку практичних навичок, соціальної та громадянської компетенцій у молоді. А відтак, сприятиме покращенню її соціальної та економічної інтеграції в суспільство та ринок праці.