Відповідні норми містяться в нещодавно зареєстрованому в парламенті законопроекті «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (№ 10346). Авторами цієї законодавчої ініціативи виступили: Данило Гетманцев («СН»), Ігор Марчук («СН»), Ярослав Железняк («Голос»), Мар’яна Безугла («СН»), Ігор Васильєв («СН»), Олександр Сова («СН»), Василь Вірастюк («СН»), Вікторія Кінзбурська («СН») та Сергій Швець («СН»).

«Чинний на сьогодні Закон «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» був прийнятий у 1995 році, і за майже 30 років своєї дії явно потребував значного оновлення», — зауважив голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, повідомивши, що разом із колегами зареєстрував новий законопроект.

За його словами, безсистемність та значна кількість змін, внесених до Закону, унеможливила однозначне застосування його положень та спричинила необхідність викладення цього документа в новій редакції. Крім того, додав депутат, деякі положення Закону потребують перегляду та приведення у відповідність до норм Податкового кодексу України.

Нині цим законопроектом удосконалюється законодавча база щодо регулювання виробництва, ввезення та вивезення підакцизної продукції; з тексту також виключаються архаїзми та застарілі норми; переглянуті норми відповідатимуть Податковому кодексу та іншим нормативно-правовим актам.

Крім того, законопроектом:

1) спрощується процедура отримання ліцензій та запропоновано перехід на електронну форму замість паперової форми ліцензій;

2) запроваджуються безстрокові ліцензії для всіх видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню;

3) на певні види роздрібної торгівлі підакцизною продукцією запроваджується автоматичний порядок отримання ліцензій протягом одного робочого дня за днем отримання заяви про отримання ліцензії;

4) удосконалюється структура та порядок адміністрування державних реєстрів;

5) з метою унеможливлення нелегального виробництва тютюнових виробів запроваджується ліцензування діяльності з вирощування тютюну та ферментації тютюнової сировини;

6) перегляд вартості ліцензій та розміру штрафів за порушення вимог цього Закону з прив’язкою до розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом станом на 1 січня звітного (податкового) року.

Прийняття законопроекту, наголосив Д. Гетманцев, не потребуватиме додаткових фінансових витрат із державного та місцевих бюджетів та не призведе до скорочення бюджетних надходжень. Натомість удосконалить законодавчу базу, приведе її у відповідність до норм Податкового кодексу.