Парламентська газета 19 липня 2013 року надрукувала статтю «Коштів на зарплату вистачить лише на вісім місяців?». У ній розповідалося про виїзне засідання Комітету Верховної Ради з питань науки та освіти, що відбулося на Чернігівщині. «Голос України» отримав лист із відділу взаємодії із засобами масової інформації Міністерства освіти і науки. Друкуємо його із скороченнями.
«У статті йдеться про те, що «освітяни Ріпкинського району, зокрема, розповіли про незадовільну реалізацію програми «Шкільний автобус», а голова профільного комітету Верховної Ради України Лілія Гриневич повідомила, що «в місцевих бюджетах грошей на виплату заробітної плати працівникам освіти вистачить тільки на 7,5—8 місяців». У зв’язку з вищезазначеним Міністерство освіти і науки інформує, що Чернігівщина од-нією з перших в Україні у 2001 році започаткувала Програму організації підвозу учнів сільської місцевості до місць навчання. За час її реалізації за кошти обласного бюджету придбано 90 транспортних одиниць, державного — 80. У 2009—2010 роках завдяки Світовому банку Чернігівщина отримала 15 машин. До місць навчання нині підвозяться 7125 (99,6 відсотка) учнів.
...У 2013-му фінансові ресурси місцевих бюджетів у першу чергу спрямовуються на виплату заробітної плати... Така структура видатків унеможливлює розвиток установ, залишаються зовсім не-значні асигнування на інші потреби, в тому числі і на обслуговування шкільного авто-транспорту. Та, незважаючи на проблеми, органи виконавчої влади вживають усі можливі заходи щодо належної організації підвезення учнів до місць навчання».
Прес-служба також повідомила редакції та всім необізнаним, у тому числі, вочевидь, учасникам виїзного засідання профільного парламентського комітету: розв’язання проблеми несвоєчасних виплат казначейськими службами — поза компетенцією Міністерства освіти і науки... Тобто камінь кинуто не в той город? Але до чого тут «несвоєчасні виплати»? Кому потрібен звіт про автобусний парк (дали б ще й дані про авто, які давно треба списувати, було б зрозуміло). Одне слово, інформація відділу взаємодії із ЗМІ — швидше, погодьтеся, відписка, ніж відповідь на болючі запитання. Їм про Хому, а вони про Ярему.
І ще. Газета оприлюднила позицію освітян Ріпкинського району: до опорної школи підвозять дітей із 17 (!) шкіл; не врегульовано проблему закупівлі запчастин і палива для авто; бракує кваліфікованих водіїв тощо. Це те, що болить педагогам сьогодні. А їм на «рану» чиновники кладуть перцевий пластир у вигляді нікому не потрібної доповіді про досягнення передової області у виконанні програми «Шкільний автобус». І жодного натяку на те, що хвилює бюджетників: чи отримуватимуть вони зарплату у жовтні, листопаді, грудні.
У всіх регіонах ще півроку тому депутати різних рівнів гучно заговорили про дефіцит бюджету, який чекає освітян (медиків, працівників культури тощо) наприкінці 2013 року. А речники МОН на логічний закид керівника парламентського комітету кажуть, що фінансування — не компетенція Міністерства освіти...
Час покаже, наскільки помилилися Лілія Гриневич та її однодумці. Хочеться, щоб їх передбачення не збулися.
Стосовно роботи шкільного транспорту в Ріпкинському районі редакція вирішила розібратися самотужки. Про це читайте в матеріалі нашого власного кореспондента.