На Вінниччині закінчили реконструкцію пам’ятки архітектури національного значення — будівлі залізничного вокзалу в Жмеринці (на знімку). На відновлювальні роботи, які фахівці «Укрреставрації» та Жмеринського БМУ №3 здійснювали за старими фотографіями, Укрзалізниця витратила 70 мільйонів гривень. 

— Два роки тому, коли починалися відновлювально-реставраційні роботи, ми поставили собі за мету — максимально надати будівлі того вигляду, який вона мала у 1904-му під час введення в експлуатацію. Тепер з радістю можна стверджувати, що нам це вдалося, — наголосив на урочистостях у Жмеринці з нагоди відкриття оновленого вокзального комплексу народний депутат України Микола Джига (в 2010-му він очолював Вінницьку облдержадміністрацію. — Авт.). Микола Джига запропонував створити у приміщенні вокзалу музей історії Жмеринської залізниці, спорудження якої розпочали ще у 1865 році. За його словами, найкраще для цього підходить кімната, в якій у 1904 році зупинявся тодішній імператор Росії — він приїжджав на відкриття вокзалу.

Начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин наголосив, що під час виконання робіт реставраторам і будівельникам у нагоді стали також віднайдені в архіві креслення приміщення. Будівельників і реставраторів відзначили грошовими преміями та дипломами  Південно-Західної залізниці та Вінницької облдержадміністрації.

Особливістю будівлі Жмеринського вокзалу є відсутність головного входу. У приміщення пасажири можуть потрапити одразу з двох платформ через декілька входів. Споруджений за проектом архітекторів Рикова та Журавського, вокзал нагадує за формою морський лайнер. Адже будували його після прокладення залізниці з Києва до Одеси. Розпочали будівництво у 1898 році, але навіть після введення в експлуатацію у 1904-му роботи тривали ще майже сім років. 

Вузлова залізнична станція Жмеринка є тим місцем, де перетинаються шляхи одразу декількох залізниць.

Фото Александра ЛАПІНА (Укрінформ).