«Нашими дорогами проїхати складно, а інколи просто неможливо», — сказав під час учорашнього засідання уряду прем’єр Микола Азаров. Побороти вітчизняне бездоріжжя — це стратегічне завдання.

Щоб запобігти передчасному руйнуванню доріг, їх треба будувати за європейськими стандартами, вважає М. Азаров і як приклад наводить уведені в експлуатацію у 2011—2012 роках майже чотири тисячі кілометрів автошляхів. Утім, пригадується, декілька років тому й про трасу Київ—Одеса говорили, що її зведено за сучасними стандартами, а сьогодні прем’єр визнає, що на цю дорогу неможливо дивитися «без сліз».

«Торік у країні було 20 106 об’єктів з будівництва, ремонту та утримання вулиць і доріг комунальної власності, які потребували негайного усунення пошкоджень. А скільки їх стане після цієї зими? Уявляєте собі, який масштаб робіт і які фінанси на це потрібні», — поставив риторичне запитання М. Азаров.

Однією з причин того, що шляхи ніяк не вдається довести до пуття, прем’єр назвав те, що навіть ті кошти, які виділяються на дорожні роботи, розпорошувалися на велику кількість об’єктів. Як наслідок, майже ніде не вдалося досягти помітного покращення. До того ж навіть ті кошти, які виділяються, не скрізь використовуються повністю. «У повному обсязі субвенція була використана лише у Дніпропетровській області, на рівні 92—98% — у Донецькій, Кіровоградській, Харківській, Миколаївській та Хмельницькій областях, лише на 60—70% — в Одеській, Чернігівській, Закарпатській областях, а найгіршій стан справ у Тернопільській області, де субвенція була використана лише на 30%. Хіба це робота, я питаю? Якими ж можуть бути дороги, якщо місцеві керівники неспроможні навіть використати ті ресурси, які надає держава?», — резюмував М. Азаров.

До яких заходів планує вдатися уряд задля відновлення  покриття у найпроблемніших місцях? За попередніми підрахунками, на це потрібно щонайменше 2 мільярди гривень, тож прем’єр доручив підлеглим «сконцентрувати всі можливі ресурси та шукати місцеві резерви». Крім того, Держфінінспекція має проаналізувати, як використовувалися призначені на ремонт та утримання доріг кошти державного і місцевих бюджетів. «Мінінфраструктури та Мінрегіон повинні взяти це на контроль. У мене є питання і до «Укравтодору»: чому досі, а сьогодні вже 6 лютого, на затвердження уряду не поданий перелік об’єктів дорожнього господарства, фінансування робіт на яких буде здійснюватися в поточному році», — запитав М. Азаров та дав на цю роботу тиждень. З планами «Укравтодор», певно, впорається, а от з дорогами...

Прем’єр також поділився своїми враженнями від такої буденної для простих громадян події, як відвідання супермаркету. «Я хотів на власні очі побачити і з’ясувати ті, взагалі-то прості, речі, які ми хочемо врегулювати законом про внутрішню торгівлю. В цілому інформація про рівень цін, що її отримує уряд, відповідає дійсності. Отже, ми контролюємо ситуацію, але, як свідчать недавні спроби абсолютно необґрунтованого підвищення цін на хліб у кількох регіонах, розслаблятися не можна», — сказав він та повідомив, що тими, хто вирішив «погратися» з цінами на такий соціально чутливий продукт, як хліб, нині займаються відповідні державні органи. «Я доручив здійснити ретельну перевірку «Київхліба» і ще раз наголошую, що підстав підвищувати ціни на «соціальні», підкреслюю, сорти хліба, на масові сорти немає. Натомість є необмежена можливість користуватися дешевим борошном із державних резервів», — сказав глава уряду. На підтвердження цієї тези він додав, що з липня минулого по січень цього року регіони взяли в Аграрному фонді лише близько 40 тисяч тонн борошна, що не перевищує 10 відсотків від їх попередньої заявки.

Також М. Азаров не без задоволення констатував, що стабільність цін на овочі, фрукти та молоко — це перші наслідки політики уряду щодо будівництва овочесховищ, оптових ринків, підтримки молочного тваринництва.

«Один дуже емоційний покупець, з яким я спілкувався, все закликав: «Миколо Яновичу! Робіть щось, бо немає вітчизняних товарів у магазинах!». Але ж щодо продуктів харчування — це вже не так. Вітчизняна продукція зайняла належне місце в торговельних залах. Ось щодо промислових товарів — тут ще багато спільної роботи попереду, це правда», — сказав прем’єр та повідомив, що переконався в необхідності якнайшвидшого ухвалення закону про внутрішню торгівлю.

А от що стосується перспектив, то міністр аграрної політики і продовольства Микола Присяжнюк під час брифінгу повідомив, що станом на 31 січня в середньому по Україні до весняно-польових робіт підготовлено близько 90 відсотків сільськогосподарської техніки та накопичено 262 тисячі тонн дизпалива і 65 тисяч тонн бензину, відповідно, 65 і 62 відсотки від потреби.

Цифра

У 2013 році Україна може експортувати сільськогосподарської продукції на 22 мільярди доларів.

Перший заступник міністра інфраструктури України Костянтин Єфименко, міністр промислової політики Михайло Короленко.

Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.