В Україні школярам доводиться вивчати близько 20 предметів. Тоді як американські учні опановують лише декілька основних дисциплін. То чи доречно вивчення такої кількості різнопланових наук?

Старшокласникам, які вже майже сформовані особистості, така кількість предметів іноді здається недоцільною. Проте згодом позиція змінюється.

Людина може не розуміти складних законів фізики або хімії, та мати найпростіше уявлення про них зобов’язана. Тим паче якщо це, наприклад, журналіст, що спілкується з людьми різних професій.

Поглиблене вивчення кожної з наук дає змогу пізнавати навколишнє середовище. Розвиває учнівську зацікавленість, допомагає зрозуміти, чому у світі відбувається саме так, а не інакше, усвідомити суспільні, екологічні, соціальні та будь-які інші проблеми й, зрештою, обрати майбутній фах.

Тому дискусія — скільки і чого має вивчати школяр — безперспективна.