Про те, що кількість вищих навчальних закладів скоротиться мало не втричі, нагадав міністр освіти і науки України Сергій Квіт під час спілкування з освітянами Кіровоградської області. Протягом одноденного робочого візиту посадовець побував у Кіровоградському професійному ліцеї, де обговорив передбачені зміни. Того ж дня міністр відповідав на запитання студентів щодо реформи освіти в державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка.

Він наголосив, що ухваленням Закону «Про вищу освіту» реформа не обмежиться. На черзі — інші документи, зокрема, закон про професійно-технічну освіту, на проблемах якої міністр зупинився докладніше. Мережа закладів профтехосвіти, створена ще в радянський час, була прив’язана до заводів і фабрик, які нині не діють. В основі реформування системи профтехосвіти Сергій Квіт бачить нідерландську концепцію зі створенням великих регіональних професійних центрів, у кожному з яких готуватимуть фахівців багатьох професій. Нині в Україні є ПТУ, в яких навчається менше 200 учнів, а спеціалістів, яких вони готують, саме в цих регіонах не завжди чекають. На думку міністра, такі навчальні заклади треба реорганізовувати. У Нідерландах проблемами профтехосвіти займаються спеціальні ради, створені з представників навчальних закладів, бізнесу (державних чи приватних підприємств) та місцевої влади. Саме вони вирішують, які професії потрібні в певному регіоні та як реформувати той чи інший навчальний заклад.

Підприємці, які братимуть участь в організації навчального процесу в закладі профтехосвіти, будуть зацікавлені в його матеріально-технічному забезпеченні.

Кіровоград.

З перших вуст

Сергій Квіт: «Згідно з новим Законом «Про вищу освіту», з 802 вишів уже залишилося 317. До кінця навчального року, я прогнозую, їх буде приблизно 270».

Сергій Квіт на Кіровоградщині розповів про освітню реформу.

Фото Олени КАРПЕНКО.