Міністр оборони Польщі Богдан Кліх не бачить жодних перешкод для того, щоб для перевезення польських VІP-ів й надалі використовувався літак ТУ-154М. Це другий (і останній) літак цієї моделі (бортовий номер 102), що залишається на оснащенні 36 спецполку міністерства оборони Республіки Польща. Днями літак повернувся до Польщі після капітального ремонту у Самарі.
«Не знаю, звідки беруться такі спекуляції, що президент, прем’єр, маршал Сейму чи маршал Сенату мали б відмовитися від використання відремонтованого Туполєва» — висловлює здивування
Б. Кліх. І додає, що після модернізації борт 102 став «одним із найсучасніших літаків у Європі», який відповідає базовим вимогам до безпеки перевезень найважливіших осіб держави.
Нагадаємо, що після катастрофи ТУ-154М (бортовий номер 101) з високопоставленою делегацією польських чиновників на чолі з президентом Лехом Качинським такої однозначної впевненості не було. Розглядалися три варіанти долі борту 102: передача ВПС як транспортного літака, продаж або подальша експлуатація як машини для VІP-ів.
Вирішальний вплив на повернення Туполєва у VІP-перевезення, скоріш за все, мав фінансовий чинник. Адже, відповідно до підписаної угоди з цивільним авіаперевізником «ЛЬОТ», за чартер двох літаків «Ембраєр 175» Міноборони довелось би платити щонайменше 28 мільйонів злотих у рік. Це при ліміті 1200 годин польотів та завчасній декларації про плановану кількість польотів у наступному календарному році. А за умов впровадженої урядом тотальної економії бюджетних видатків ці кошти в бюджеті військового відомства знайти буде важко.
Тим часом відремонтований ТУ-154М пілотували на батьківщину російські авіатори. Польські льотчики не могли цього зробити, оскільки, відповідно до діючих правил, після шестимісячної перерви у польотах на даному типі літака, втратили право сідати за його штурвал. У зв’язку з цим до Польщі прибув російський інструктор, який вже почав тренувати два екіпажі польських спецавіаторів. До закінчення навчального курсу, як повідомляє газета «Жечпосполіта», урядовий ТУ-154М використовуватиметься виключно для учбових польотів.