Сьогодні у Варшаві парламентська комісія з питань юстиції розглядатиме хід розслідування катастрофи 10 квітня під Смоленськом. Перед парламентаріями звітуватимуть генеральний прокурор, головний військовий прокурор та слідчі прокуратури, які безпосередньо ведуть цю справу. Маршал Сейму Гжегож Схетина налаштований рішуче: «Слідство має бути більш інтенсивним та відкритим».
Зокрема, щоб точно оцінити правильність дій екіпажу президентського авіалайнера польські прокуратури (цивільна та військова) і урядова комісія потребують від росіян інформації стосовно трьох питань: що відбувалося на контрольній вишці літовища в Смоленську, коли літак заходив на посадку; як аеродром був обладнаний навігаційним обладнанням і який був його стан; чи дали згоду росіяни на посадку і чи могли відмовити президентському літакові в наданні такої згоди.
А тим часом керівник польської комісії з вивчення причин катастрофи президентського літака Єжи Міллер заявив про «неможливість видання комісією остаточного вердикту» через «суттєві прогалини в російській документації». Польський урядовець кілька тижнів тому особисто звернувся до російської сторони з переліком документів, які необхідні для роботи його комісії, але відповідь досі не надійшла. Такими само одкровеннями поділився з журналістами й генеральний прокурор країни Анджей Серемет стосовно швидкості отримання документів від російської прокуратури.
Якщо Єжи Міллер дипломатично пояснює зволікання росіян їх процедурною специфікою, то акредитований представник Польщі при Міждержавному авіаційному комітеті Едмунд Кліх, як стало відомо журналістам «Газети Виборчої», уже надіслав керівництву цієї організації листа, в якому гостро поставив питання надання йому такого доступу до матеріалів комітету, який передбачений Чиказькою конвенцією. За словами Едмунда Кліха, росіяни не хотіли надавати йому відповідного доступу, зокрема, до результатів обльоту аеродрому «Сєвєрний» спеціальним літаком-лабораторією. А цей обліт показав, що місцевий радар є дуже неточним — подає висоту з точністю до 300 м, а отже, контролери в останній фазі польоту президентського Ту-154М не могли знати його точного положення.
Варшава.