На Чернігівщині передплата на 2010 рік почалася без «Міста» і «Семейной газети». Отримали розрахунок працівники обласного тижневика «Чернігівщина», який медіа-група вирішила закрити як нерентабельний проект. Однак, схоже, журналістам не доведеться йти в центр зайнятості.
Цього тижня натомість з’явилася у продажу «Деснянська правда — вільна», яку очолила колишній редактор «Деснянської правди» Лариса Мілова. Через тиждень—два вийде ще одна великоформатна газета. Водночас у поштових скриньках чернігівців щотижня з’являються три-чотири безплатні газети. Деякі з них кольорові, виходять 100-тисячним накладом.
Зрозуміло, в таких реаліях виживати творчим колективам непросто. Наприклад, обласний тижневик «Сіверщина» на 1 січня цього року мав 9537 передплатників, а 1 жовтня їх кількість зменшилася аж до 5710. Газета регулярно виходила, вона заповнена змістовними матеріалами. Що трапилося? Хто «з’їв» її тираж? Про це та інші болючі питання передплати 2010 року йшлося на нараді редакторів, керівників центрів поштового зв’язку Чернігівщини.
Редактор «Нашого краю» Валентина Мастерова вважає, що пошта допомагає за рахунок районних газет обласним лідерам передплати — «Гарту» та «Віснику Ч». Тому в тих досить великі тиражі —відповідно, по 75025 і 52670 примірників. А «районки» натомість втрачають через них читачів. З цим закидом не всі згодилися. Адже тиражні газети мають і певні переваги в регулярній подачі резонансних, злободенних матеріалів.
Начальник ЦПЗ №3 (Прилуки) Микола Мусійченко пояснює зменшення тиражів демографічною ситуацією — щороку в селах його районів помирає кілька сотень передплатників-пенсіонерів. Очевидно, це й справді одна з головних причин того, що кожного півріччя навіть лідерам передплати серед районних газет не вдається утримувати попередній рівень тиражу. А на думку керівника Чернігівської дирекції УДППЗ «Укрпошта» Олександра Тимощука, велике значення має й робота творчих колективів видань.
— Якщо якась редакція недопрацювала, — зазначив він, — і від того в неї відбулося значне падіння тиражу, то повернути його вже вкрай важко. Адже читач, як правило, робить інший вибір.
Він закликав присутніх керівників ЗМІ брати приклад з редактора «Гарту» Дмитра Іванова, який часто їздить по районах, зустрічається з людьми, читачами. І це сприяє популяризації тижневика без усіляких нав’язувань. Учасники наради погодилися, що й пошта, й ЗМІ повинні спільно докласти зусиль, аби читачів видань на Чернігівщині не меншало. Адже це не в інтересах ні листонош, ні журналістів.
На знімку: виступає начальник ЦПЗ №6 Борис Русін.

Фото автора.