За три неповні роки...
Відзначу цікаву деталь. Першу прес-конференцію три роки тому керівники французької групи «Bel» провели в Києві — невдовзі після придбання ВАТ «Шосткинський міськмолокозавод». І запевнили тоді на всю Україну: наведемо лад, піднімемо виробництво на високий рівень, поліпшимо умови праці тощо.
Що—що, а обіцяти у нас багато хто вміє. Інша справа —виконати обіцяне.
Та ось на недавній зустрічі із журналістами всеукраїнських видань, радіо і телебачення у Шостці наводилося досить багато вражаючих цифр і показників.
Приміром. Група «Bel» у 2007—2009 роках інвестувала в технічне переоснащення молококомбінату більш як 62 млн. гривень. Повністю модернізовано лінію з виробництва твердих сирів. Ввели в експлуатацію нові сучасні лінії для виробництва плавленого і нарізного твердого сирів, нову потужну компресорну станцію.
Чимало інвестиційних коштів спрямовано і в непромислові сфери. Зокрема, у розвиток сировинної бази — понад 15 млн. гривень, за рахунок яких створено декілька пунктів прийому і охолодження молока.
Група «Bel» взялася і за підвищення кваліфікації та професійного рівня персоналу. Минулого й нинішнього року здійснено повну комп’ютеризацію робочих місць, реалізовувалася програма підготовки персоналу для роботи з різними комп’ютерними програмами. Лише торік більш як 1000 годин тренінгу було присвячено професійній підготовці персоналу з питань виробництва, фінансів, продажів і маркетингу. Нині середня заробітна плата на підприємстві становить 3300 гривень.
Пріоритетним напрямом діяльності «Bel» у Шостці була і є турбота про якість та унікальність продукції.
Нові перспективи
Компанія має намір підтримувати нинішній інвестиційний рівень протягом найближчих 5 років.
— Наша мета, — запевняв генеральний директор «Шостка/Бeл Україна» Шафік Хаммаді, — продовжувати інвестувати розвиток локального виробництва відповідно до міжнародних стандартів якості групи «Bel», що дозволить забезпечити українських споживачів продуктами високої якості, зміцнювати позиції компанії на українському ринку, розвивати національний ринок молочних продуктів загалом.
Обрана стратегія довела свою ефективність. Приміром, у 2008 році оборот шосткинської компанії сягнув 420 млн. гривень.
Компанія думає над тим, як і яку допомогу надавати виробникам молока, щоб воно надходило на підприємство належної якості.
А як же із закидами місцевих журналістів?
Шафік Хаммаді пояснив. Питання про ліквідацію транспортного підрозділу сьогодні не стоїть на порядку денному. А якщо це й трапиться в майбутньому, то ті самі водії перейдуть на роботу в новий структурний підрозділ. І при цьому нічого не втратять.
Питання екологічної безпеки відомі керівництву компанії. Воно має намір вжити відповідних заходів, щоб не було нарікань мешканців міста.
А що стосується нової профспілкової організації, то це право працюючих, де їм бути. Компанія все одно піклуватиметься про належні умови й оплату праці працівників.
Невеселою, навіть сумною, була відповідь генерального директора на запитання кореспондента «Голосу України» про те, чи задовольняють інвестора правові умови роботи в нашій країні? Відповідь була відверта й чесна: на жаль, працювати французькій групі в Україні набагато важче й складніше, ніж в інших 120 країнах світу, в яких розташовані представництва групи.
Шостка.