Протягом цього року уряд зосередить зусилля на стабілізації ситуації у автодорожньому господарстві, щоб з весни 2017 року розпочати масштабні ремонти доріг в Україні. Про це під час учорашнього засідання Кабінету Міністрів заявив прем’єр Володимир Гройсман. Він також повідомив, що за результатами його робочої поїздки до США досягнуто попередньої домовленості зі Світовим банком про направлення його технічної місії для розробки стратегії розвитку українських доріг. «Ми маємо будувати дороги, які є якісними, які підкреслять нашу транзитну можливість та які дадуть десятки тисяч і сотні тисяч, я не перебільшую, робочих місць в Україні. І в це потрібно інвестувати», — підкреслив він та додав, що у зв’язку з цим ключовим питанням є створення Дорожнього фонду України.

 

В. о. керівника Укравтодору Євген Барах, у свою чергу, повідомив, що 95 відсотків українських доріг побудовані понад 25 років тому, але за цей час навантаження на них зросло в десятки разів. «Більшість доріг капітально не ремонтувалися понад 30-40 років, а за останні 5 років капітально було відремонтовано лише близько 2 відсотків, або 2 тисячі 641 кілометр», — повідомив він та наголосив, що 2016 рік нарешті буде пріоритетним для дорожньої галузі хоча б з огляду на обсяг коштів, які для цього виділені. Зокрема, вже затверджене пряме бюджетне фінансування становить 6,5 млрд. гривень та додатково уряд планує виділити ще понад 5 мільярдів гривень. Для порівняння, у 2015 році весь бюджет дорожніх робіт становив лише 3,4 млрд. гривень.

Яким регіонам варто сподіватися на покращення стану доріг? За словами Є. Бараха, окрім завершення вже розпочатих 75 проектів, Укравтодор найближчим часом сконцентрує зусилля на відновленні автошляхів Одеса — Рені, Полтава — Олександрія, Житомир — Могилів-Подільський, Дніпро — Миколаїв, Устилуг — Луцьк — Рівне, Дніпро — Кобеляки, Чугуїв — Мілове, автотранспортної магістралі у Запоріжжі та ін. «Ці об’єкти вже узгоджені з урядом та облдержадміністраціями, і наступної середи має зібратися парламентський бюджетний комітет для погодження цього рішення», — сказав він.

Міністр культури Євген Ніщук закликав Укравтодор також звернути увагу на ремонт під’їзних шляхів до значимих культурних об’єктів. «От завтра я їду в Опішне, і мене вже попереджають, що десь за півтора кілометра до Музею гончарства машину краще залишити і далі йти пішки. Така само ситуація поблизу ще одного туристичного об’єкта — села Криворівня», — сказав він та запропонував скласти карту таких історичних місць, щоб Укравтодор враховував їх під час складання планів дорожніх робіт. Є. Барах у відповідь повідомив, що в Черкаській області така робота вже проводиться, та пообіцяв врахувати пропозиції Міністерства культури й по інших регіонах.

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян зазначивши, що інтенсифікації будівництва шляхів сприятиме створення Дорожнього фонду, повідомив, що Міністерство фінансів вже підтримало включення цього питання до бюджетної резолюції. «Ми створюємо Кодекс автодорожньої індустрії. Ми провели низку засідань робочої групи із залученням депутатського корпусу, і сьогодні мені приємно повідомити, що Мінфін на засіданні підтримав включення Дорожнього фонду до бюджетної резолюції. Сподіваюся, що ми зможемо проголосувати цей пакет законів у парламенті, які по-новому відкриють як економіку України, так і будівництво доріг», — підкреслив він та зазначив, що Укравтодор пішов шляхом, яким свого часу йшли і Європа, і Сполучені Штати Америки — це зростання економіки внаслідок будівництва та ремонту доріг.

Також глава уряду доручив першому віце-прем’єру — міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, профільному віце-прем’єру Володимиру Кістіону та міністру енергетики і вугільної промисловості Ігорю Насалику спільно із Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з’ясувати питання щодо формування ціни на вугілля за так званою формулою «Роттердам +».

«Нам треба розібратися, як формується ціна на вугілля, чому визначена формула «Роттердам +» і який вихід є з цієї ситуації. І зробити це потрібно терміново. Я вам даю тиждень на те, щоби ви внесли пропозиції, які розгляне і Президент, і уряд для того, щоб врегулювати цю проблему», — заявив В. Гройсман. При цьому він повідомив, що мав на цю тему розмову з Президентом. «Президент теж стурбований цим питанням», — зазначив він та висловив думку, що у цій формулі формування ціни на вугілля є багато невідомих. «Вважаю, що позиція уряду має бути дуже чіткою. Ми маємо розібратися у цій формулі, зрозуміти, що там відбувається, і зробити усе для того, щоб ця формула була прозорою та відповідала як реальній ціні на вугілля в Україні, так і формуванню реальної ціни на електричну енергію», — наголосив прем’єр.

 

ДОВІДКОВО

 

На сьогодні мережа автодоріг в Україні становить 179 тисяч кілометрів, з яких 49,2 тисячі — дороги загальнодержавного значення та місцевого — 120,4 тисячі кілометрів. Після ухвалення законів з децентралізації в управлінні Укравтодору залишиться 30 тисяч кілометрів доріг, а решту буде передано до відання місцевих громад та облавтодорів.