Головне розвідувальне управління Генштабу Росії (ГРУ) одразу після втечі Віктора Януковича з України розгорнуло пропагандистську кампанію у соціальних мережах і в коментарях провідних англомовних медіа, повідомляє Washington Post з посиланням на секретний звіт ГРУ.
Метою інформаційної кампанії ГРУ було вплинути на людей, які ухвалюють рішення, і на широку громадськість, щоб прокласти шлях до російських воєнних дій, які було розпочато 27 лютого із захопленням будівлі кримського парламенту озброєними людьми. Співробітники ГРУ створювали фейкові акаунти в соціальних мережах. «Персонажі» вдавали із себе простих людей, які нібито підтримували Майдан, а потім розчарувалися в ньому, пише WP. Як приклад газета називає створений 22 лютого профіль у ФБ такого собі Галіцина. Для фото профілю використовували знімок Костянтина Ярошенка — засудженого російського контрабандиста наркотиків, який відбуває покарання у в’язниці в США.
Згідно зі звітом, метою ГРУ було близько 30 українських груп у соціальних мережах, а також 25 «провідних англомовних» медіа. Звертаючись до українців, тролі ГРУ намагалися нацькувати одних громадян країни на інших. Через фейкові акаунти вони поширювали погрози на адресу російськомовного населення сходу України й політиків, що підтримують Януковича. «Використовуючи наші акаунти у Фейсбуку, ми поширювали коментарі, що інформують населення Криму про загрозу з боку нацистських організацій», — цитує газета звіт ГРУ. Автори статті процитували й висновок доповіді: «Переважна більшість користувачів соціальних мереж погодилися з опублікованими аргументами й підтримали позицію їх авторів». Згідно з доповіддю ГРУ також використовувало платні оголошення на Фейсбуку, щоб підвищити популярність груп.
При цьому автори статті пишуть, що інформаційна кампанія була провісником тієї, яку Росія провернула в США два роки по тому.