Визначити перспективи розвитку регіональних аеропортів, а також проінспектувати стан доріг — такою була мета робочої поїздки на Закарпаття міністра інфраструктури Володимира Омеляна.


На знімку:
Г. Москаль викладає своє бачення розвитку інфраструктури області В. Омеляну
(на знімку — ліворуч).

Фото прес-служби Закарпатської облради.

Спочатку у Хусті голова Закарпатської облради Михайло Рівіс разом із народним депутатом Валерієм Лунченком, обласним обранцем Мирославом Білецьким, міським головою Володимиром Кащуком та директором профільного департаменту ОДА Едуардом Маляром продемонстрували урядовцю кілька можливих варіантів будівництва нового аеропорту.
Наступним пунктом був Мукачівський аеропорт, інформує прес-служба облради, де місцева влада розповіла про нинішній стан занедбаного військового летовища.
Далі міністр Омелян відвідав міжнародний аеропорт «Ужгород». Там заявив: «Президент України поставив чітке завдання: до кінця року повноцінно запустити роботу аеропорту «Ужгород».
Необхідна і підтримка обласної влади. Також розглядається можливість цільового фінансування нових злітних смуг в країні. Має виділятися мінімум по 10 млрд грн протягом чотирьох років, аби найближчим часом увести в дію до двадцяти злітних смуг по всій державі. Щоб кожна область мала змогу забезпечити авіаційне сполучення як всередині України, так і на міжнародних напрямках. «Тоді постане питання ще одного летовища на Закарпатті, це може бути або Хуст, або Мукачево, — продовжив В. Омелян. — Але сьогодні спрямовуємо всі зусилля на відновлення регулярних рейсів між Києвом та Ужгородом, Ужгородом і Братиславою...»
Голова ОДА Геннадій Москаль розповів, що за останні два з половиною роки за рахунок обласного бюджету в Ужгородському аеропорту модернізований термінал із оновленням обладнання, по периметру встановлена спецогорожа, а злітно-посадкова смуга розширена й може приймати літаки класу «Боїнг» чи «Аеробус».
— Тобто аеропорт практично готовий для повноцінної роботи, усе, що потрібно, — встановити сучасне навігаційне обладнання, — повідомив він. — Це прерогатива Мінінфраструктури України. Альтернативи Ужгородському аеропорту на Закарпатті немає, будувати щось із нуля — значить вишукувати величезні бюджетні гроші й витрачати купу часу. Тому ми тут дуже сподіваємося на ефективну роботу Мініфраструктури. Але паралельно шукаємо можливість залучення інвесторів із сусідніх країн Євросоюзу, які можуть узяти наш аеропорт у концесію та користуватися сучасним навігаційним обладнанням із території ЄС, що прилягає до Закарпаття.
Відповідаючи на запитання журналістів про перспективу розбудови дорожньої інфраструктури краю, міністр наголосив, що пріоритетним для регіону є оновлення траси Київ —Чоп. Цього року буде спрямовано понад 430 млн грн на її відновлення. На дороги місцевого значення та комунальної власності виділять 218,7 млн. Крім того, щонайменше 100 млн грн надійде від перевиконання показників Закарпатською митницею — це гроші так званого дорожнього експерименту. В. Омелян запевнив, що загалом на ремонт закарпатських шляхів цьогоріч «маємо гарантованого фінансування у розмірі понад 840 млн грн, що майже на третину більше, ніж минулого року».

Василь НИТКА.