Про плани відновити роботу хмельницького аеропорту за останнє десятиліття сказано чимало. Час від часу про свої наміри заявляли інвестори, знаходились бажаючі використати навколишні території чи просто прибрати до рук підприємство. Але до реальних дій, котрі б дали змогу відновити авіасполучення в області, так і не доходило. І як результат — комунальне підприємство «Аеропорт-Хмельницький» перетворилося на багаторічний фінансовий тягар для обласного бюджету. Щоразу облрада виділяла кошти на утримання невеликого колективу і самого підприємства. Але про будь-яку капітальну реконструкцію чи навіть незначний ремонт не йшлося.

На знімку: представлений в обласній раді проект реконструкції хмельницького аеропорту обіцяє великі перспективи місту та області. Тепер треба відшукати кошти для його реалізації.

І тільки тепер роблять перші кроки на шляху до відновлення роботи аеропорту. Як уже стало зрозуміло, процес цей буде клопітким, доволі дорогим і не надто швидким. В обласній раді презентували техніко-економічне обґрунтування реконструкції цього об’єкта. Доручили справу фахівцям, котрі раніше проводили таку роботу у львівському, донецькому та харківському аеропортах. Керівник проекту Андрій Ганкевич прокоментував теперішній стан об’єкта і детально зупинився на передпроектних пропозиціях. На перетворення зруйнованого летовища на сучасний міжнародний аеропорт, котрий зможе здійснювати пасажирські та вантажні перевезення, за розрахунками фахівців, знадобиться щонайменше три роки. Це за оптимального сценарію реалізації. Але розробники проекту не виключають, що строки можуть розтягнутись і до семи років. Усе залежатиме й від фінансових можливостей, і від того, що замовники захочуть побачити в кінцевому варіанті. Адже йдеться не стільки про відновлення його роботи, скільки про те, що він може стати ключовим елементом інфраструктури міста як туристичного і торговельного центру.
Не випадково значна увага акцентується на комплексі вантажних перевезень аеропорту. Хмельниччина хоче скористатися своїм вдалим географічним розташуванням, яке дає змогу провести швидкі та рентабельні логістичні маршрути, що з’єднують західні регіони з центральними та східними. Сьогодні все навантаження лягає на автомобільний та залізничний транспорт. Але повітряна доставка товарів зможе значно розширити комплекс логістичних послуг.
Розрахунки, які представили розробники, містять не тільки обґрунтування соціально-економічної необхідності проведення робіт, а й загальне бачення впливу об’єкта на всю інфраструктуру після реконструкції. Не оминули навіть питання впливу роботи аеропорту на довкілля та аналіз інших ризиків.
Загалом же вся концепція передбачає створення об’єкта, який би відповідав інтересам і туристичної галузі, і бізнесової. Тільки тоді аеропорт стане соціально значимим об’єктом для Хмельниччини.
Нині ж потрібно розпочати з виготовлення проектно-кошторисної документації. Її орієнтовна вартість сягає майже двадцяти мільйонів гривень. На думку заступника голови обласної ради Неоніли Андрійчук, щоб знайти такі гроші і почати реалізацію вагомого для регіону проекта, необхідно об’єднати зусилля обласної та міської влади, акумулювати кошти з різних джерел. У перспективі це дасть суттєвий поштовх для економічного розвитку території.

Підготувала власкор Ірина КОЗАК.