Таку думку висловив професор, доктор технічних наук, кафедра авіа- та ракетобудування Інституту аерокосмічних технологій КПІ ім. Ігоря Сікорського, фахівець з підготовки розслідувачів авіаційних подій та інцидентів Володимир Кабанячий, інформує прес-служба вишу.

«На оприлюднених відеозаписах видно, що на висоті біля 3000 метрів на борту літака виникла пожежа, причини якої досі невідомі. Не зрозуміло, чому одразу після виникнення пожежі на борту літака і впритул до його падіння на землю відсутні будь-які перемовини екіпажу з диспетчерською службою аеропорту Тегерана? Що сталося з екіпажем після виникнення нештатної ситуації? Навіть загоряння одного двигуна не могло призвести до виходу з ладу низки систем, в тому числі, електричної, системи радіозв’язку тощо. До того ж усі сучасні літаки обладнано ефективною системою пожежогасіння. Також є незалежна від людського фактора система передачі інформації про стан літака диспетчерам на землі», — розмірковує експерт.

Він наголосив на тому, що «Боїнг 737-800» — один із найнадійніших у своєму класі. «Маючи багаторічний досвід підготовки інженерів для компанії «Боїнг», можу зазначити, що «Боїнг 737-800» є одним з найбільш надійних у своєму класі. Борт, що зазнав катастрофи, був практично новим, у червні 2016 року він здійснив свій перший політ. До того ж літак пройшов технічну перевірку 6 січня 2020 року», — пояснює Володимир Кабанячий.

Також він відкидає думку про помилку екіпажу, адже, за даними керівництва МАУ, саме він був одним з найбільш досвідчених в компанії. «Відсутність комунікацій з диспетчерською службою аеропорту одразу після виникнення нештатної ситуації на борту більше вказує на миттєву втрату дієздатності екіпажу, викликану поки що не відомими причинами», — зазначає Володимир Кабанячий. На думку експерта, є низка чинників, що могли стати причинами падіння літака, тому необхідно дочекатися остаточних висновків фахової міжнародної комісії.