Саме на таку суму поліцейські виписали 9602 штрафи по 300, 663 і 150 євро за дрібніші порушення розпоряджень уряду.

Як зазначає газета «Катімеріні», з чотирьох мільйонів трохи менше трьох — це штрафи за ходіння в громадських місцях без захисних масок чи їх фіктивне носіння, коли маски підтягували до носа з появою на обрії поліцейських. Щоправда, до цієї суми входять ще й штрафи за порушення обмежень у громадському русі, а також за збір на вулицях і площах у великі групи. Найбільше оштрафованих в адміністративному районі Аттика, куди входить столиця Греції.

За даними поліції, 22 власників різних закладів, які заплющували очі на порушення, заарештували й порушили проти них кримінальні справи. Й найближчим часом вони постануть перед судом. Можливо, їм доведеться заплатити не тільки величезні штрафи, а й відбувати покарання в місцях позбавлення волі. Це буде попередженням для тих, хто вважає: клієнт правий навіть у період пандемії і робити йому зауваження не варто.

Влада нагадує громадянам, що карантин запровадили на три тижні, і він мав закінчитися 30 листопада. Але загрозливі дані епідеміологів про поширення коронавірусу й величезне навантаження на систему охорони здоров’я Греції, вочевидь, не дозволять зробити цього.

Експерти наполягають на продовженні локдауну. Уряд має намір подовжити такий захід, як вихід з дому після одержання дозволу через sms. На думку епідеміологів, це дозволить тримати під контролем походи людей до магазинів по різдвяні подарунки і дотримання заходів захисту.

Греків попереджають, що Різдво цього року буде зовсім іншим, ніж раніше, і закликають із розумінням поставитися до обмежень у пересуванні вулицями та ходінні крамницями. Однак міністр розвитку й конкурентоспроможності Адоніс Георгіадіс допустив можливість відкриття магазинів сезонних товарів та іграшок, які працюватимуть за суворого дотримання санітарного протоколу (дистанція, обов’язкове носіння маски, допуск обмеженої кількості людей усередину). Міністерство рекомендуватиме власникам торгових закладів, які відчиняться, приймати замовлення від покупців в онлайн-режимі, підготувати товар, а потім повідомляти замовникові, коли він зможе отримати його. Це приведе до мінімальних контактів з людьми всередині магазинів.