Ширина протоки становить 18 кілометрів, глибина сягає 20—30 метрів.

Історія спорудження тунелю бере початок у 2007 році. Тоді уряди Німеччини та Данії мали намір побудувати міст, щоб замінити ним поромне сполучення, скоротити час перетину протоки та забезпечити потужнішу пропускну спроможність транспорту. Згодом фахівці дійшли висновку, що тунель має більше переваг, ніж міст — через менші ризики спорудження такого об’єкта. Його вартість становить понад п’ять мільярдів євро.

За даними проектної фірми Femern A/S, «коридор» довжиною 18 кілометрів дасть змогу скоротити час руху транспорту між Гамбургом і Копенгагеном із п’яти до трьох годин, повідомляє агенція dpa. Відкриття тунелю має відбутися 2029 року. За словами представниці компанії Femern A/S Деніз Юхем, роботи з реалізації цього одного з найкрупніших інфраструктурних проектів Європи на території Німеччини мають розпочатися уже влітку.

Спорудження нової транспортної магістралі ще не стартувало, але її вже називають не лише «будовою віку» та «дороговказним рубежем», а й… «екологічною катастрофою»! Саме катастрофою вважають майбутній тунель німецькі екологи, звертаючись з позовами проти його будівництва до всіх судів, котрі лишень існують у ФРН.

Утім, днями федеральний адміністративний суд Німеччини відхилив усі позови, спрямовані проти підводного сполучення між ФРН і Данією. Німецькі екологи не сприймають цього вердикту, вважаючи плани щодо спорудження тунелю анахронізмом. Вони обіцяють, що шукатимуть можливості опротестувати рішення федерального адміністративного суду.

Тим часом у Данії, де чинність будівництва зафіксована ще 2015 року, роботи вже тривають: розпочато спорудження молів, здійснюються землерийні операції для облаштування порту та під’їздів до нього.

Берлін.