Турецьке інформаційне агентство «Анадолу» повідомило, що незважаючи на сильні вітри, снігопади і зимові зливи будівельники продовжують зводити підвісний міст через протоку Дарданелли, який зв’яже європейську частину країни з Егейським регіоном. Мостобудівники вже завершили один із найскладніших етапів — монтаж основних тросів мосту. А зараз продовжують зведення морського прогону складної споруди.

Цей центральний прогін буде найдовшим у світі — 2 кілометри 23 метри. Агентство зазначає, що цифра — не проста випадковість. Ще в період розробки проекту інженери врахували побажання уряду, аби хоч щось в елементі мосту нагадувало про важливий національний Проект розвитку Туреччини до 2023 року, реалізувавши який, країна прагне увірватися в першу десятку найбільш економічно розвинених держав світу. «Анадолу» акцентує увагу на тому, що до мосту через Дарданелли найдовшу частину шляхопроводу над морем мала споруда Акасі-Кайкьо в Японії — 1 кілометр 991 метр. Турецькі проектанти й будівельники тепер встановлять новий рекорд у мостобудуванні. Загалом  довжина шестисмугового полотна мосту (по три в кожному напрямку) становитиме 3,7 кілометра, а з під’їздами та з’їздами з нього — понад 4,6 кілометра.

У новий інфраструктурний проект за бажанням влади внесено, крім довжини центрального прольоту, ще багато символів. Міст називатиметься «Чанаккале 1915» — на честь історичної перемоги над інтервентами в Першій світовій війні. Про неї нагадує і величезний меморіальний комплекс, створений на європейському березі протоки. Раніше в азійську частину звідси відходили пороми, в очікуванні яких туристи могли ознайомитися з подвигами турецьких воїнів у 1915 році. Вежі, які утримуватимуть центральний прогін висотою у триста метрів, і всі елементи складної споруди пофарбують у червоний та білий кольори, які присутні на державному прапорі Туреччини.

Час пуску підвісного мосту «Чанаккале 1915» в експлуатацію також прив’язали до історії. Перші автомобілі по ньому мають проїхати 18 березня 2022 року. Дата — не випадкова. Саме 18 березня 1915 року під Чанаккале відбулася вирішальна битва, у якій турецька артилерія остаточно знищила об’єднаний англо-французький флот. Новий міст нагадуватиме про цей ключовий бій, у якому Туреччина відстояла незалежність і зберегла контроль над протоками Дарданелли й Босфор.

Одне слово, не міст, а справжня сторінка з підручника історії.

Але найважливіше полягає в тому, що «Чанаккале 1915» стане альтернативним і до того ж коротшим маршрутом зі Стамбула в південно-східні регіони країни. Він також дасть змогу розвивати міжнародний туризм, скоротить терміни доставки товарів із заходу й північного заходу країни в ці регіони. І в остаточному підсумку — полегшить транспортні перевезення між Азією і Європою, бо рефрижераторам і фурам, туристичним автобусам та легковим автомобілям не доведеться більше стояти в черзі на пороми, які перевозили їх через Дарданелли в азіатську частину Туреччини й назад.