Слід наголосити, що D1 є північною гілкою пан’європейського транспортного коридору. Траса проходить через Прагу, Братиславу, Жиліну, Кошиці, а далі пролягає на Ужгород та Львів і має надзвичайно високий соціально-економічний потенціал для обох країн. Наразі будівельні роботи зупинилися за Кошицями, в селі Бідовці — за неповних 80 кілометрів від кордону з Україною.

Під час зустрічі сторони погодилися, що важливо налагодити співпрацю і вирішити, в якому напрямку до державного кордону України прокладати далі магістраль. Для області актуальними є перспективні пункти пропуску «Паладь-Комарівці» (Україна) — «Руське» (Словаччина) та «Соломоново» (Україна) — «Чієрна» (Словаччина), де вже розпочато конкретні заходи із землевідведення. Не списується з рахунків точки з’єднання D1 і контрольно-пропускний пункт «Ужгород — Вишнє Нємецьке». Там словацька сторона планує звести новий вантажний термінал.

За словами першого заступника голови Закарпатської ОДА Мирослава Білецького, українська сторона налаштована рішуче. Словацькі партнери також зацікавлені в співпраці. Тож вирішено зустрітися за місяць у такому самому форматі. А за цей час — напрацювати конкретику щодо напрямків продовження автомагістралі до кордону.

Закарпатська область також зініціює засідання українсько-словацької міжурядової комісії, аби обміркувати все з керівництвом держави та порадитися з народними депутатами України від області. Адже всі прагнуть, щоб прикордонна інфраструктура на Закарпатті досягнула європейського рівня.

За підсумками зустрічі вирішено: профільні підрозділи ОДА, митниця та Служба автомобільних доріг підготують відповідні варіанти.

Ужгород.