Автівки буквально плавали в найнижчій точці міста.

Окремі вулиці міста за лічені хвилини перетворилися на річки, рух транспорту припинився, автівки буквально тонули у воді. Найбільше постраждав центр міста, що розміщений у низині. Втім, у пастці опинились не лише райони на подолах, а й вулиці, де післядощових підтоплень раніше не спостерігалося. У районі колишнього заводу «Дормашина», який миколаївці називають «Канава», через зливу утворилось справжнє озеро, глибина якого сягала приблизно до півтора метра. Вода аж до даху накрила з два десятки автівок, серед яких були і позашляховики. На думку більшості містян, такий водяний колапс наступив у зв’язку з тим, що не працює дощова каналізація, а міська влада не потурбувалася про нормальний стан ливнівок.

Про причини таких явищ у програмі «Сьогодні. Головне» телеканалу https://suspilne.media розповів голова постійної комісії Миколаївської міської ради з питань житлово-комунального господарства Дмитро Іванов. «У Миколаєві настільки щільна забудова, що воді немає куди відходити. В нових місцях, які видаються під забудову, має бути 75% зеленої зони, бо зелена зона — це ґрунт, який поглинає воду. В наявних проблемних місцях потрібні перепланування», — переконаний депутат.

У травні цього року в Миколаєві випало 125 мм опадів при середньому показнику у 44 мм, а в червні — вже 200 мм, при середньому — 54 мм. Така кількість і призвела до підтоплення. Щоб виявити причину чималого водостоку, ще у 2020-му був обстежений зливовий колектор у районі вулиць Громадянської та Малої Морської. Під час робіт виявили, що колектор впоперек перетинають бетонні каналізаційні труби. «Два тижні по тому уклали договір, є виграний тендер, роблять проект щодо перенесення цих труб в інші місця. Реалізація проекту забере 2—3 місяці. Сума поки що невідома, але вона буде просто непідйомна, гроші потрібно знайти», — розповів Дмитро Іванов.

Щоб покращити стан зливоприйомників, місто придбало машину, яка чистить зливові решітки від забруднення. Решітки забиваються піском від машин, опалим листям, брудом. Крім найнижчої точки міста, перетину проспекту Центрального та вулиці Малої Морської, у Миколаєві є ще декілька місць затоплень. Дмитро Іванов назвав два найбільш відомі: «Біля Варварівського мосту, на в’їзді до міста. Там потрібно поставити водоприймач і відправляти дощову воду в річку, у велике водоймище. Інше місце — в акваторії річки Інгул, так званому мікрорайоні Аляуди. Там теж запропонувати просте розв’язання проблеми, але на все потрібні гроші. Необхідно ремонтувати дороги, робити каналізацію».

За словами Дмитра Іванова, на першому етапі вирішення питання з затопленням у центрі міста буде перекладено каналізаційні труби, які є головною причиною затору стічного колектора. Далі прорахування пропускної спроможності колекторів, наостанок — планування бюджету.

Миколаївська область.

Фото з відкритих джерел.