У німецьких школярів нині літні канікули. Але не в усіх вони повноцінні. Чимало з тих учнів, котрі майже півтора року навчалися дистанційно або позмінно, мають надолужувати прогаяне. Якщо це не вдасться, то дітям доведеться повторити попередній навчальний рік.

За даними Фонду Тelekom, чотири п’ятих школярів зізналися, що не освоїли програму з одного чи кількох предметів. 27% вважають, що мають зі знаннями «очевидні проблеми». І лише 10% переконані, що практично чи зовсім не відстали від програми.

Чим не можуть бути не занепокоєні батьки: 61% їх, за даними фонду, нині шукають варіанти поліпшити знання дітей з тим, аби не залишати їх на другий рік у тих само класах. Тому одні з них змушені або відмовитися від власних відпусток і вихідних днів, щоб повторювати начебто пройдений матеріал зі своїми дітьми, або наймати для цього репетиторів.

Хоча чимало фахівців у сфері освіти категорично заперечують проти такого «методу». Так, глава Союзу освіти та науки Майке Фіннерн вважає, що примус дітей до зазубрювання шкільного матеріалу під час літніх канікул не дасть бажаного результату. Оскільки діти майже півтора року під час дистанційного навчання просиділи перед комп’ютерами та мобільними телефонами, то буде перебором змусити їх робити це ще й під час канікул.

У зв’язку з такою ситуацією федеральний уряд запропонував програму підтримки для школярів, котра триватиме до 2022 року. На її реалізацію буде спрямовано 2 млрд євро. Це дасть змогу дітям надолужити прогаяне і освоїти учбовий матеріал. Ідеться про різноманітні пропозиції під час канікул, зокрема, навчальні програми для групових занять у літніх таборах.

Хоч уряд спрямував на програму солідний бюджет, але й такий захід спричинив чимало критики. Приміром, деякі фахівці вважають, що ефективнішим розв’язанням проблеми могли б стати ваучери на репетиторів для відстаючих дітей. Інші переконані, що наздогнати шкільну програму учням допоможуть спеціальні та захопливі пропозиції від викладачів на час літніх канікул.

Берлін.