У фільмі використана лише документальна хроніка, а в сюжеті мова не лише про розстріли євреїв у Бабиному Яру, а і про події до та після трагедії. Зокрема, в фільмі використано унікальні кадри вибухів, які організував НКВС на Хрещатику в 1941 році, львівських погромів та публічної страти нацистів на тодішній площі Калініна (нині майдані Незалежності) в Києві у 1946 році.

Як інформує «Радіо Свобода», хоча прем’єра і відбувалася у найбільшій залі фестивалю, усі квитки були викуплені за кілька годин після старту їх продажу. Сергій Лозниця під час представлення фільму одразу заявив, що він дуже важкий і треба бути готовим до його перегляду. Й справді глядачі дивилися фільм, затамувавши подих.

«Я зробив цей фільм для людини, яка нічого не знає про цей час, щоб вона побувала там, і зрозуміла трохи більше про той період. У фільмі багато епізодів, які мають пояснювати історики, бо за кожним із них стоїть ціла сторінка історії. Наприклад, чому люди йдуть саме з такими прапорами, чому вони саме так зустрічають цю армію, а чому іншу армію — інакше. Я ж не можу в рамках маленького двогодинного фільму розповісти курс історії. Але я зробив все, що міг», — розповів «Радіо Свобода» режисер Сергій Лозниця (на знімку в центрі).

Режисер каже, що тема Бабиного Яру цікавила його з дитинства, бо він жив у Києві поблизу місця трагедії та часто дорогою в басейн проходив через колишній єврейський цвинтар. Питання у нього почали виникати, коли він побачив каміння з дивними написами. Це було каміння з могил з іменами небіжчиків на ідиші. Коли 10-річний Сергій Лозниця почав розпитувати про це батьків, то вони відповіли просто: «Подорослішаєш — дізнаєшся». І, як каже режисер, так і сталося. Над темою Бабиного Яру він працює вже 10 років, а над стрічкою «Бабин Яр. Контекст» — останній рік.

Більшість глядачів після прем’єри свої враження описували одним словом — шок, а також додавали, що це треба переосмислити.

Фото з Твіттеру.