Принаймні влада ФРН має намір діяти надзвичайно активно — задля досягнення кліматичних цілей, закладених у програмах партій — переможниць на вересневих парламентських виборах.

Ідеться про підвищення цін на паливо, скасування надбавок за приміський транспорт, збільшення кількості автобусів і потягів та істотне обмеження швидкості. Також ціна на CO2 із 2022 року має зрости щонайменше вдвічі порівняно з попередніми планами, що призведе до значного підвищення вартості бензину і дизельного палива. Натомість уряд пропонує соціальну компенсацію.

Про заходи, які передбачається запровадити, в статті для часопису Stern розповідає президент Федерального агентства з охорони довкілля Дірк Месснер. «Без величезних зусиль неможливо досягти вагомого результату в сфері захисту клімату. В транспортному секторі необхідно здійснити набагато ефективніші заходи», — заявив він.

До таких належить скасування пільги на дизельне паливо з 2023 року: досі воно оподатковувалося менше, ніж бензин. Крім того, вже невдовзі влада має намір поступово відмовитися від податкового субсидування службових автомобілів, як це було досі. А з 2027-го передбачається скасування надбавок за поїздку на роботу на власному авто.

На думку Дірка Месснера, вони — хибні стимули для захисту клімату. Єдина ставка надбавки підтримала тенденцію тривалих поїздок на роботу власника машини з кількома пасажирами на «борту». Але з’ясувалося, що вони здебільшого виконуються на автомобілях з одним пасажиром. Задля пом’якшення соціальної напруги уряд пропонує дорожні витрати в особливо складних випадках компенсувати в податку на прибуток.

Щоб досягти ефективніших результатів у боротьбі за збереження довкілля, плановано значно розширити мережу громадського транспорту. А велосипедні поїздки та залізничні перевезення підтримати бюджетними мільярдами євро. Також для прискорення виведення електромобілів на ринок мають бути запроваджені суворіші цільові значення для викидів CO2 у Європі.
Купівля нових автомобілів з низьким рівнем викидів CO2, а це означає і екологічно чистих автомобілів, може бути просунута за рахунок бонусу, а машини з високим рівнем викидів CO2 стануть дорожчими за рахунок штрафів.

Також транспортне відомство має намір приблизно з 2030 року запровадити дорожні збори на всіх магістралях. Передбачається, що автомобільний збір, котрий залежить від пробігу, створить стимули для скорочення поїздок на автомобілі або до їх повної економії та переходу на екологічно безпечні види транспорту. А ось плата за проїзд автомагістралями буде найбільшим вкладом у фінансування дорожнього руху в майбутньому.

Президент Федерального агентства з охорони довкілля Дірк Месснер висловився також за загальне обмеження швидкості на автомагістралях до 120 кілометрів на годину. На його думку, це і рух до кліматичної нейтральності без додаткових витрат, і безпека на дорогах.

Берлін.