Це передбачає поданий урядом на розгляд Верховної Ради законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування нафтопродуктів та палив моторних» (№ 7137).

Необхідність цих змін пов’язана з тим, що внаслідок повномасштабної московської збройної агресії багато підприємств нафтопереробної галузі зупинили своє виробництво, а також порушено логістику забезпечення пальним мережі АЗС, що провокує зростання цін.

За словами Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, окрім запропонованого скасування акцизу та зниження ПДВ, уряд також веде переговори з найбільшими світовими компаніями щодо постачання бензину і дизелю та напрацьовує нові логістичні ланцюги постачання цих продуктів до України.

На думку першого віце-прем’єра – міністра економіки Юлії Свириденко, ці рішення дозволять уникнути дефіциту пального на заправках та максимально стримають зростання його ціни. «Ми затвердили зміни до формули, за якою розраховуємо максимальну дозволену ціну пального на заправках, збільшили ціну логістики та доплату до котирування у Північно-західній Європі (NWE). Це дасть змогу мережам АЗС включати у розрахунок ті додаткові витрати, які виникли після переорієнтації постачання з Білорусі та РФ на західний кордон України - Польщу, Румунію, Угорщину», – зазначила вона.

В уряді розраховують, що зміна формули дасть мережам економічні стимули завозити більше пального, бо за довоєнною формулою розрахунку робити це стало невигідно. Інший варіант – це значне зростання цін, чого уряд допустити не хоче, оскільки пальне є соціально важливим товаром. «Нову формулу розрахунку буде застосовано після того, як Верховна Рада проголосує за зниження податків. У результаті мережі завезуть більше пального, а ціна не зросте», – зазначила Ю. Свириденко, зауваживши, що аналогічні рішення щодо зниження податків на пальне вже ухвалені в Польщі та інших країнах ЄС.

«Ми будемо уважно стежити за ситуацією на світовому ринку пального і відкоригуємо ватрість логістики і розмір доплати до котирування (премію), як тільки вони зменшаться», – повідомила перший віце-прем’єр – міністр економіки, додавши, що розмір націнки в українських мережах АЗС залишиться на рівні, який був встановлений за кілька днів до початку російського вторгнення – 4,55 гривні на літр бензинів та 5 гривень на літр дизелю.

Водночас Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради припускає, що для належної заінтересованості імпортерів пального в Україну пропонованого зниження ставки ПДВ до 7 відсотків може бути недостатньо, тож ГНЕУ не виключає встановлення меншої, ніж запропонована у законопроекті, податкової ставки. «Це потребує відповідних розрахунків та обгрунтування, у тому числі в частині повноти врахування видів товарів, щодо яких пропонується застосування пільгових податкових ставок», – йдеться у висновку.

Президент Володимир Зеленський у свою чергу зауважив, що ця пропозиція вноситься не лише в контексті посівної кампанії, яку потрібно терміново розпочинати, а й з урахуванням того, щоб загалом не було дефіциту пального, а ціни залишалися стабільними. «Уряд свою частину роботи зробив, тепер справа за Верховною Радою. Народні депутати мають невідкладно підтримати цю ініціативу своїм голосуванням», – наголосив Президент.