Німеччина занепокоєна тим, що у зв’язку з російською агресією Україна не в змозі виконувати поставки зернових  за кордон.  Тому вона має намір створити своєрідний зерновий міст, який сприятиме виконанню Україною своїх торговельних зобов'язань перед покупцями. Йдеться про формування 20 тисяч составів, котрі спроможні перевозити зернові в інші країни. 

Уряд ФРН у співробітництві з одним із найбільших операторів залізничних перевезень у Європі -- DB Cargo, котрий є підрозділом концерну Deutsche Bahn, має намір розробити план зі створення зернового мосту, який здійснюватиме безперебійне постачання зернових з України до третіх країн. Про це в понеділок повідомило ділове видання Handelsblatt.

За його інформацією, представник Deutsche Bahn підтвердив: «Плани щодо цього є». Також державний секретар федерального міністерства транспорту ФРН Міхаель Тойрер зазначив, що в такий спосіб залізниця має забезпечити перевезення із України 20 млн тонн зернових, щоб «запобігти голодній катастрофі у світі». Водночас він зауважив, що нині ведуться переговори з представниками українських залізниць та іншими європейськими залізничними операторами, в тому числі, в Польщі, Чехії, Словаччині та Румунії. «Нині ми вивчаємо, як саме можливо реалізувати створення зернового мосту», -- наголосив Міхаель Тойрер. Він також зазначив, що фінансування заходів може здійснюватися за рахунок державного бюджету.

Дуже велике значення у цьому сенсі мають питання конкурентного нейтралітету. Нині німецький уряд готовий взяти участь у проекті 430 тисячами євро. Остаточне рішення про розподіл коштів влада ухвалить 27 квітня. Крім того, в переговорах стосовно зернового мосту беруть участь ООН та Єврокомісія.

За даними Handelsblatt, проект має два аспекти. З одного боку, перервані ланцюжки поставок мають бути захищені через морські порти, бо Україна здебільшого експортує зерно морським транспортом. Оскільки судноплавство в цілому світі зазнає труднощів у зв'язку із санкціями, впровадженими проти росії на тлі подій в Україні, а також через коронавірусні обмеження в Китаї, то перевезення  мають здійснюватися залізницею. Водночас Києву слід надіслати сільськогосподарську техніку -- від запчастин до нових тракторів, комбайнів та іншого обладнання.  

Залізнична дочірня компанія DB Cargo, як пише видання, відіграватиме центральну роль у створенні зернового мосту через низку причин. За останні кілька тижнів ця державна компанія продемонструвала, що залізничний маршрут через Україну практично не пошкоджений. На початку березня вона запустила так званий залізничний міст для доставки гуманітарної допомоги. DB Cargo також пропонує залізничну мережу, котра з’єднує важливі порти, приміром, на Адріатиці чи узбережжі Північного моря. Там зерно можна перевантажувати і перевозити кораблями до регіонів, які мають у ньому потребу. Це передусім такі країни, як Ефіопія, Ліван чи Індонезія.

Берлін.