Інвестиційний паспорт — це інструмент, який не лише покликаний створити привабливий імідж для інвестора, а й допомогти громаді розібратися зі своїми можливостями, віднайти свою унікальність. Саме до його розробки вирішила звернутися Тупичівська громада, яка, долаючи наслідки російської агресії, прагне подальшого розвитку із залученням для цього необхідних ресурсів та інвестицій.

Проект реалізується Сіверським інститутом регіональних досліджень за підтримки Євросоюзу та Міжнародного фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «EU4USociety». Його підготовка фактично розпочалася під час чергової консультації в рамках проекту «Розробка та сприяння запровадженню політики охорони довкілля Тупичівської громади на засадах партисипації», тож від час обговорення йшлося про розвиток природного та рекреаційного потенціалу громади, активізацію підприємницької діяльності місцевих жителів, але без надмірного впливу на довкілля.

«Інвестиційний паспорт — це не звіт про громаду, а інформація, розрахована на потенційних інвесторів, що повинна їх чимось «зачепити». Бо інтерес підприємця — отримати прибуток, інтерес громади — посилити власну спроможність», — наголосили експерти, висвітлюючи особливості цього документа та ключові вимоги до його структури і змісту.

Учасники зустрічі детально пропрацювали основні розділи документа, в яких ідеться про фактори інвестиційної привабливості та власне інвестиційні пропозиції. Спираючись на доступні приклади, вони визначили перелік об’єктів у Тупи-чеві та селах громади, які можуть зацікавити інвесторів; обговорили можливості використання природних ресурсів для безпечного агровиробництва, розвитку екотуризму та створення рекреаційних об’єктів.

Те саме стосувалося таких факторів, як геолокація громади, інфраструктура для бізнесу, історико-культурна спадщина, людський капітал, наявність локального бізнесу, стратегічних документів та імідж громади. До того ж звернули увагу на позиціонування громади як екологічної території та вимоги до підприємців щодо впливу на довкілля.

Під час обговорення підходів до формування інвестиційних пропозицій як на основі груп факторів інвестиційної привабливості, так і у формі конкретних бізнес-ідей також ішлося про необхідність створення «портретів» потенційних інвесторів під певний об’єкт або ідею та визначення каналів комунікацій з ними. Наостанок представники громади висунули кілька ідей, які можуть бути оформлені у вигляді інвестиційних пропозиції та обговорені під час наступної зустрічі.

Чернігівська область.