Комітет Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг рекомендував парламенту включити до порядку денного та за результатами розгляду в першому читанні підтримати за основу урядовий законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері забезпечення енергетичної ефективності» (№ 10393). Відповідне рішення було ухвалено на крайньому засіданні комітету (на знімку), яке відбулось під головуванням очільника комітету Андрія Геруса.

Представляючи під час засідання цей законопроект, перший заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Василь Шкураков зауважив, що документ здебільшого технічний. Адже вносить зміни до деяких законів у зв’язку з реорганізацією Міністерства розвитку громад та територій шляхом приєднання до Мінінфра-
стурктури, а також через передачу певних функцій щодо енергоефективності від Міненергетики до нового Мінінфрастуктури. За-кликавши парламентаріїв підтримати законопроект у першому читанні, урядовець за-пропонував усі зауваження та пропозиції до нього розглянути між першим і другим читанням та напрацювати узгоджений текст. Зрештою, додав він, 2024-й має стати роком енергоефективності.

Погодившись із тим, що законопроект більше технічний, народний депутат Іван Юнаков висловив пропозицію внести до другого читання більше практичних речей, бо є питання, наприклад, до строків розробки місцевих енергетичних планів.

У цьому контексті народний депутат Вікторія Гриб поцікавилась у представника Мінінфрастуктури, чи співпрацює міністерство з Асоціацією міст України, коли розробляються такі законопроекти.

«Так, співпрацюємо і з Асоціацією, і з іншими зацікавленими сторонами в питаннях, які стосуються не лише енергоефективності, а й інших питань, — водопостачання, водовідведення, різниці в тарифах тощо, які накопичились і мають безпосередній вплив на діяльність у громадах. Усі акти, які виходять із мі-ністерства, підлягають обов’язковому аналізу АМУ та інших асоціацій, зацікавлених у цьому питанні», — наголосив Василь Шкураков.

Народний депутат Олексій Кучеренко під час обговорення проекту порушив питання щодо затвердження методик оцінки енерго-
ефективності. Такі методики, за його словами, мають бути по всіх секторах, зокрема щодо водопостачання, теплопостачання. Депутат припустив, що такі методики має розробляти НКРЕКП.

Проте у голови НКРЕКП Костянтина Ущаповського інша думка. За його словами, затвердження методик з енергоефективності — це питання державної політики. «Тому, на нашу думку, це не належить до повноважень НКРЕКП. Це має робити або Мінінфраструктури, або Держенерго-ефективність», — сказав він.

Зрештою, голова комітету Андрій Герус зауважив, що це питання також може бути вирішено між першим і другим читанням.

Окремо голова комітету акцентував увагу на тому, що НКРЕКП не надав звіту за підсумками своєї діяльності. «Минулого року ви написали лист, що звіт до Верховної Ради не буде поданий у зв’язку з воєнним станом. На мою думку, це неправильний підхід. Бо закон одно-
значно стверджує, що звіт має бути наданий щороку. І закон не можна порушувати. Якщо є якась чутлива інформація, то її можна не вносити в цей звіт, адже він не має стандартизованої форми, але багато чого щодо ринку, економіки, ре-гулювання можна додавати», — сказав політик, наголосивши, що має бути верховенство права, верховенство закону.

Водночас комітет вирішив відтермінувати розгляд іншого урядового законопроекту «Про внесення змін до Закону України «Про теплопостачання» щодо державного енергетичного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання» (№ 10403), який зачіпає інтереси органів місцевого самоврядування. Тож, за словами Андрія Геруса, спочатку потрібно провести зустріч із представниками громад щодо цього законопроекту, щоб комітет міг сформувати своє рішення.

Скриншот відео.