Левову частку свого виступу під час учорашнього засідання уряду прем’єр Микола Азаров присвятив оцінці ситуації в дорожньому господарстві країни.

Попри те, що зараз щодоби ремонтується до 100 тисяч квадратних метрів доріг, це не зовсім рятує ситуацію, адже до 5 мільйонів квадратних метрів пошкодженого покриття. І дорожники очікують, що незабаром іще близько 400 тисяч квадратних метрів вийдуть з ладу. А нарощувати темпи ремонтних робіт просто нікуди, бо їхні обсяги вийшли на граничну межу сьогоднішніх можливостей. «Через такі обсяги робіт в країні утворився дефіцит бітуму, і коштує він дуже дорого. Цілодобово на дорогах працюють вдвічі більше робітників і техніки, ніж минулого року: 12 тисяч осіб, майже тисяча ремонтних бригад, до 500 одиниць дорожньої техніки та 90 асфальтобетонних заводів», — повідомив прем’єр та охарактеризував ситуацію в галузі як надзвичайну. Причому така оцінка базується на проведеній «Укравтодором» інвентаризації, котра засвідчила: якщо цього року не буде ліквідовано пошкодження на існуючих автотрасах, то в наступному році країна взагалі може залишитися без доріг.

Прем’єр нагадав, що, за попередніми оцінками, для приведення наших доріг у нормальний стан, щороку впродовж 10 років треба вкладати по 40—50 мільярдів гривень. А оскільки нині таких коштів немає, то він вважає, що наявні ресурси треба спрямувати винятково на відновлення існуючої мережі доріг. «На превеликий жаль, треба визнати, що реальність не залишає нам вибору: цього року «Укравтодор» буде змушений відмовитись від масштабного будівництва нових автомагістралей», — сказав М. Азаров.

Крім того, «Укравтодор» розпочав роботи зі встановлення відеокамер та датчиків, які фіксуватимуть тип, колір, реєстраційний номер автомобіля і визначать його загальну вагу та навантаження на кожну вісь. М. Азаров, зокрема, повідомив, що тільки цього понеділка розпочалося тестове випробування такої системи на трасі Київ—Житомир, проте вже сьогодні можна зробити певні висновки. «Практично 80 відсотків потоку йде зі значним перевантаженням, а перші п’ять зафіксованих системою автопоїздів продемонстрували перевантаження на 10—20 тонн кожен. Якби у нас існували такі штрафи за перевантаження, як в Європі, то ці п’ять вантажівок сплатили б суму, достатню для капітального ремонту 100 метрів дороги», — сказав глава уряду та додав, що 20 травня взагалі було зафіксовано вантажівку вагою майже 72 тонни!

Оскільки 24 травня у школах пролунають останні дзвінки, то прем’єр, запитавши, куди і на кого підуть вчитися випускники, нагадав, що до минулого року в країні було величезне «перевиробництво» юристів, економістів, менеджерів з продажів тощо. «Молоді люди, які помилилися з вибором затребуваної професії, досі шукають роботу», — сказав М. Азаров і пообіцяв «лікувати» цю проблему шляхом зміни співвідношення інженерно-технічних і гуманітарних спеціальностей у держзамовленні.

На початку засідання уряду група журналістів, повісивши на спини плакати з написом: «Сьогодні журналістка, завтра — ваша дружина, сестра, дочка. Дійте!», влаштувала акцію в знак протесту проти побиття 18 травня журналістів. Побачивши це, М. Азаров закликав їх не перетворювати засідання Кабінету Міністрів на театр. «Якщо це журналісти, позбавте їх акредитації при Кабінеті Міністрів. Поіменно записати і позбавити акредитації! А зараз я прошу вийти із зали демонстрантів! Будь ласка, не заважайте засіданню Кабінету Міністрів», — сказав прем’єр.

Після цього прес-секретар глави уряду, Віталій Лук’яненко, повідомив, що позбавлення журналістів акредитації відбуватиметься в рамках чинного законодавства.

Учасники акції зазначили, що вимагали від влади об’єктивного розслідування нападу на Ольгу Сніцарчук і Влада Соделя та не унеможливлення повторення подібного. При цьому вони наголосили, що оскільки це була безмовна акція, то порядку на засіданні Кабміну ніхто не порушував.

Водночас міністр закордонних справ Леонід Кожара під час брифінгу висловив думку, що учасники акції своїми діями порушили журналістську етику.

ДОСЛІВНО

Микола Азаров: 

«Які дороги витримають таке навантаження? Утричі більше за норму! Рекордсмена встановлено, і я доручив, щоб із власником провели відповідну роботу. Ми не дозволимо нахабно руйнувати наші дороги».