Так стверджує у листі до «Голосу України» колишній водій Жмеринського АТП-10512, учасник бойових дій в Афганістані Олег Дрозд.

— Підпис у відомості про зарплату не мій, і ніяких грошей я не отримував, — підтвердив пан Олег і в розмові з кореспондентом газети та поскаржився, що, на жаль, довести це йому поки що не вдається, бо правоохоронці, до яких звернувся по допомогу, не спішать встановлювати істину. Разом із Олегом Дроздом добивається виплати зарплати та коштів за оренду мікроавтобуса і колишній майор міліції Володимир Чубко. Він, як і Олег Дрозд, теж працював у Жмеринському АТП-10512 з 2003 по 2011 роки. Володимир Чубко стверджує, що грошей не отримував.

Побили за те, що скаржився

Про зарплатну відомість із підробленим підписом Олег Дрозд довідався випадково в територіальному управлінні Державної інспекції праці.

— Мені там показали копію відомостей на виплату зарплати, — каже Олег Дрозд. — Серед прізвищ водіїв значиться і моє. Щоправда, в одному місці вказано ім’я Олег, в іншому — Сергій. Але не це головне. Обидві платіжні відомості без номера. Звернув на це увагу, бо хотів переписати точну назву документа. На обох стоять тільки дати. Так ось, у відомості від 16 квітня 2010 року записано, що мені виплатили 100 гривень зарплати за першу половину квітня, а у відомості від 5 травня того ж 2010 року — 169 гривень і 77 копійок.

Чоловік ще раз повторює, що вперше бачить такий документ. Переконує, що підпис не його. На підтвердження бере ручку і залишає на аркуші паперу свій справжній автограф.

Коли Олег знайомився з матеріалами перевірки, проведеної інспекторами Держінспекції праці, звернув увагу на два накази. Один із них датований 12.04.2010 року. В цей день, згідно з наказом, його офіційно прийняли на роботу. А вже 1.05.2010 звільнили з роботи.

— Виходить, я працював в АТП менше одного місяця? — дивується чоловік. — Ці два накази є очевидним підтвердженням схеми, за якою діє керівництво АТП. Можуть по декілька разів звільняти і приймати людину на короткий період. Для чого? Щоб не сплачувати податки? А водії про це не знають. Принаймні кажу це про себе. Ви думаєте, чому мені не віддали трудову книжку? Як далі бути без такого документа? Як добитися, щоб його повернули? Мені ж колись доведеться пенсію оформляти.

Минулої осені Олег повертався до Жмеринки з села. Йшов з електрички додому. В цей час на нього напали невідомі. Чоловік каже, що все сталося несподівано, в одну мить відчув удар ззаду по голові. Коли опинився на землі, його били ногами. Потім відібрали мобільний, посвідчення воїна-афганця.

— Думав, що це хулігани, — згадує чоловік. — Але після почутої фрази зрозумів — причина в іншому. Мені сказали тоді, що коли буду скаржитися, ще більше дістанеться. Нескладно здогадатися, звідки ноги ростуть.

Заяву про побиття у міліції... не взяли.

— Мене запевнили, що хуліганів знайдуть по мобільному телефону, — каже Олег. - Мовляв, передадуть номер оператору, і тільки-но телефоном хтось скористається, тоді й вирахують зловмисників. Я людина довірлива, звик вірити на слово. Той, хто був на війні, знає, як багато значить дане слово, як треба відповідати за сказане. А тут усе навпаки. Пізніше зрозумів, що ніхто нікого не шукав. Начепили мені на вуха локшини, і на цьому все скінчилося.

Чим доведете, що працювали в АТП?

Колега Дрозда — колишній майор міліції Володимир Чубко — добився розгляду своєї заяви про борги із зарплати в суді.

— Знаєте, чим найбільше здивував мене суддя, — каже пан Володимир. — Запитав: «Як можу довести, що працював у даному автопідприємстві?» Питання випливало із заяви керівника АТП Валерія Криворучка. Той без тіні сумніву заявив, що не знає такого водія, як Чубко, ніколи його не бачив, і він ніколи не працював в АТП. Для мене це був справжній шок, як відро води на голову...

Володимир Чубко пояснює, що працював на маршруті Жмеринка—Могилів-Подільський. Час відправлення із Жмеринки в нього був о 7 год. 05 хв. Перевозив пасажирів не рік, і не два. Оформився на роботу в 2003-му, а звільнився у 2011-му.

— Навіть якщо в АТП знищили всі документи — накази, шляхові листи, договори на оренду мого власного автобуса, — наголошує Володимир Чубко, — то в пункті призначення, тобто на автостанції у Могилеві-Подільському, залишилися сліди прибуття і відправлення автобуса. Але на суді пояснили, нібито, у Могилеві-Подільському не надають підтвердження. Дивно, чи не так? Виходить, я не правий, бо на вимогу суду не надають підтвердження. Ще невідомо, чи суд взагалі робив такий запит на Могилів-Подільську автостанцію. Я телефонував у бухгалтерію автостанції. Там пояснили, що всі документи зберігаються, але мені вони не можуть їх надати, бо для цього є відповідний порядок.

Трудові відносини не оформили

«Відповідно до записів у журналах медичного огляду та видачі шляхових листів АТП-10512 підтверджується робота Володимира Чубка на даному підприємстві», — так записано в акті перевірки представниками територіальної Державної інспекції праці у Вінницькій області від 21.03.2011. У графі «З актом ознайомлений» є підпис керівника підприємства загаданого вище пана Криворучка. Тобто він не міг не знати, що водій Чубко таки працював у їхньому колективі.

— Трудові відносини з водіями Чубком, Шонхарем, Задорожним не були оформлені, хоча всі вони були допущені до роботи, тим самим адміністрацією АТП порушено чинне законодавство, — так записали в акті перевіряльники. — Табелі обліку робочого часу, які є первинним документом для нарахування зарплати, цим працівникам не велися. Керівник підприємства не забезпечив ведення обліку виконуваної ними роботи та витрат на оплату праці, чим порушив вимоги Закону «Про оплату праці». Заробітна плата названим працівникам не нараховувалася, — зазначено в акті перевірки.

Судово-прокурорська тяганина

Незважаючи на очевидні порушення, виявлені під час перевірки, Жмеринський районний суд відмовив Володимиру Чубку в задоволенні заяви про стягнення заборгованої зарплати і грошей за оренду автобусів. Ухвали про відмову суд прийняв 02.08.2011 і 26.01.2012. Судді вважають, що (цитую): «...в позовній заяві не в повному обсязі викладені обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, не зазначені докази, що підтверджують кожну обставину. Позивач не довів, що працював в АТП-10512 і розмір його зарплати».

Заступник Жмеринського міжрайонного прокурора Олег Попеску 29.04.2011 року порушив кримінальну справу щодо посадових осіб Жмеринського АТП за ознаками злочину, передбаченого ст. 172 КК України (грубе порушення законодавства про працю). Керівник АТП пан Криворучко оскаржив постанову прокурора через суд, і суд задовольнив вимогу. Але ця постанова була скасована обласним Апеляційним судом. Кримінальну справу із суду передали в прокуратуру Жмеринки для проведення досудового слідства. Звідти — до райвідділу міліції.

Крім того, у провадженні слідчого відділу Жмеринської міліції перебуває кримінальна справа стосовно шахрайських дій під час використання службовими особами АТП 10512 транспортних засобів, які належали Володимиру Чубку.

За те, що слідчий пан Рощепа допустив тяганину під час розслідування цієї справи, він отримав дисциплінарне стягнення. Володимир Чубко дізнався про це з відповіді першого заступника прокурора області.

Невдовзі виповниться два роки відтоді, як Дрозд і Чубко добиваються повернення їм зароблених грошей.

ТОЧКА ЗОРУ

Начальник Жмеринського АТП-10512 Валерій Криворучко:

— Володимир Чубко не був у трудових відносинах із нашим АТП, бо працював як приватний підприємець. Це вже встановлено багатьма перевіряльниками. Але він звернувся до суду, і справа перебуває на розгляді. Зараз наш юрист на лікуванні, через це припинено судові засідання у даній справі. Що стосується Олега Дрозда, то він не скаржився на борги із зарплати. Йому виплатили зароблене. Він мав трудові відносини з АТП, але працював не тільки він, наймав інших водіїв, з ними теж розраховувалися. Дрозд пред’являв претензії щодо оренди транспорту. Все це перевіряли різні комісії, торік їх було аж 14. Перевіряльники розставили все на свої місця. Зараз це має зробити суд.