Міжнародний фестиваль дитячих балетних вистав «Гран Па» зібрав у Донецьку учасників із України, Росії, Японії, Об’єднаних Арабських Еміратів і Норвегії. Свято, що не має аналогів у світі, за кілька літ стало популярним серед юних танцівників. У шахтарській столиці вони можуть виступити на великій сцені та отримати безцінний досвід. Організатори віддають перевагу класичній хореографії. Свого часу дитячий фестиваль відкрив світу багатьох балетних зірочок, які згодом стали відомими майстрами.

«Дуже приємно, що такий репертуар привезли гості. Вони покажуть усе те добре забуте, що сьогодні здається новим. Це вистави, на яких виховувалося не одне покоління. Па-де-де «Метелик» на музику Офенбаха в постановці Марії Тальоні — ми вже забули, яке воно на вигляд! А москвичі відновлюють традиції старої російської хореографії. В жодному театрі вона не йде. Або, в усякому разі, дуже рідко», — зазначив художній керівник фестивалю народний артист України Вадим Писарєв.

За його словами, такі фестивалі дуже важливі для дітей. А для керівників танцювальних шкіл це — обмін досвідом і цікавими ідеями. «Я все життя присвятив балету і все одно навчаюся, в тому числі — завдяки таким фестивалям», — зізнався В. Писарєв, який також має в Донецьку школу свого імені — її вихованці показали свою майстерність на фестивалі.

Глядачі могли також побачити учнів Імператорської школи російського балету (Санкт-Петербург), Московського хореографічного училища при Московському державному академічному театрі танцю «Гжель», Київського державного хореографічного училища, Дитячого балетного театру Харківської хореографічної школи, Норвезької хореографічної школи «Російський балет», «Терада Балет Арт Скул» (Японія), хореографічної школи «Фантазія-Балет» (Об’єднані Арабські Емірати). Особлива умова фестивалю — показ повноцінних вистав. Цього разу учасники підготували «Аполлона та муз» Бетховена, «Маркітантку» Пуні, «Лускунчика» Чайковського, а також вечори класичної і сучасної хореографії та гала-концерт.

Світлана Аль-Неяді, керівник «Фантазія-Балету», — колишня донеччанка та випускниця хореографічної школи. Наша землячка стала засновником першої в ОАЕ балетної школи. «Мені запропонували вести перші класи з 1996 року в культурному фонді в Абу-Дабі. І з цього все почалося. Це справа дуже нова, двадцять років тому слово «балет» узагалі не вимовлялося. Перша моя трупа складалася із трьох осіб. Потрібно було дуже багато наполегливості», — розповіла Світлана.

Директор Імператорської школи російського балету Олександра Антонеллі відзначила професійний рівень фестивалю. Усі номери, показані на донецькій сцені, — складні за виконанням. «Це не для самодіяльності, а саме для артистів балету, і нам така особливість дуже подобається», — додала хореограф.

На знімку: виступ вихованців Імператорської школи російського балету.

Фото надане Донецьким національним академічним театром опери та балету імені А. Солов’яненка.