Клуб «Z-20», або закарпатська «двадцятка», до складу якої входять топ-менеджери компаній, які є лідерами економіки регіону, запросив на своє засідання керівництво фіскальних органів області. Зустріч організувало Об’єднання роботодавців Закарпаття. Тому її вів очільник роботодавців Володимир Панов.

На знімку: учасники ділової розмови підприємців і фіскалів Закарпаття.

Фото облДФС.

Підприємцям прикордонної області насамперед дуже дошкуляє проблема перетину кордону вантажним автотранспортом, яка останнім часом сильно загострилася. Адже перед КПП «Ужгород», до прикладу, вишикувалася черга фур у добрий десяток кілометрів. Водії чекають на митне оформлення вантажів до півдесятка і більше діб! А це не просто збитки від простою транспорту, нерви водіїв, відсутність будь-яких умов, а й чималі збитки і негативний імідж підприємств, які відправляють продукцію на експорт.
Тому до розмови й були запрошені Олексій Петріченко — начальник головного управління ДФС у Закарпатській області, Станіслав Балуєв і Микола Ясевич — начальник і заступник начальника Закарпатської митниці ДФС.
За словами Станіслава Балуєва, нині митники системно й комплексно працюють над розв’язанням цієї проблеми. Зокрема, питання розділяють на такі аспекти: будівництво нових пунктів пропуску та створення умов при перетині кордону у вигляді автомобільних сервісних зон.
Як зазначив Микола Ясевич, відкриття нових пунктів пропуску — довгий шлях, який потребує дуже багато зусиль різних органів центральної виконавчої влади, починаючи від ініціатив ОДА і завершуючи міждержавними угодами.
Для області пріоритетними є будівництво восьми пунктів пропуску. Це ті, які вже закріплені в міждержавних угодах, наприклад пункт пропуску без обмежень ваги транспортних засобів «Біла Церква — Сігет» — румунський напрямок, «Дийда — Берегдароц» — угорський напрямок. Зі Словаччиною — «Соломоново — Чієрна».
Перспективний пункт пропуску на україно-словацькому кордоні, який за 25 кілометрів від обласного центру, — «Паладь-Комарівці — Руська» (з обмеженням ваги транспортних засобів до 7,5 тонни) розвантажив би пункт пропуску «Ужгород» і щодо легкових автомобілів, і щодо вантажних.
— Адже попри розвинуту інфраструктуру і можливість з українського боку оформляти до півтисячі фур на добу, словацька технологія пропуску, яка передбачає залучення сканера, не дає змоги пропустити протягом доби більше, ніж триста вантажівок, — наголосив заступник начальника митниці.
Також розв’язання проблеми черг вантажівок, які накопичилися на під’їздах до Ужгорода, митники бачать у створенні автомобільних сервісних зон. Їх функціонування, окрім створення нормальних умов для водіїв під час очікування, прибере вантажівки з дороги й пов’язані з цим проблеми, створить умови для прогнозування часу переходу державного рубежу.
Митниця вже вивчає досвід розв’язання цієї гострої проблеми в інших країнах Європи.
Обговорено й низку інших питань. Зокрема, регуляторні бар’єри, пов’язані зі складністю адміністрування податків; можливість прийняття та введення в дію податку на виведений капітал і спрощення умов ведення бізнесу.
Наголошувалося: необхідно створити такі умови для суб’єктів господарювання, за яких усі сплачуватимуть податки, а вести податкову звітність буде легко і просто. А ще спрощену систему, яка дає змогу мінімізувати податкові зобов’язання, потрібно диференціювати.
Тут напрошується і такий висновок. Оскільки до цієї гострої розмови не запросили нікого з облдержадміністрації, то, мабуть, підприємці не сподіваються на руку допомоги з боку обласної влади...