Прем’єр-міністр Республіки Польщі Матеуш Моравецький звернувся з офіційним листом до голови та генерального директора компанії «Netflix» Вілмота Ріда Гастінгса стосовно «історичних неточностей у фільмах, що демонструються цією платформою».

У листі наголошено, що М. Моравецький звертається до В. Гастінгса як прем’єр країни, котра дуже сильно постраждала в період Другої світової війни. Відзначено, що частина відповідальності за вшанування пам’яті й поширення правди про Другу світову війну лежить на інституціях культури і платформах типу «Netflix». Прем’єр висловив жаль і звернув увагу В. Гастінгса, що «певні матеріали, доступні на вашій платформі, є дуже неточними — до такої міри, що затьмарюють історичні факти і вибілюють справжніх виконавців цих злочинів».

Як приклад глава польського уряду вибрав документальний фільм «The Devil Next Door» (польський переклад назви «Іван Грозний з Треблінки» — фільм про Івана (Джона) Дем’янюка), в якому його увагу привернула карта із зображенням місць розташування нацистських таборів смерті в межах сучасних кордонів держав, без відповідних пояснень чи коментарів: «представлена карта, яка всупереч правді розміщує кілька німецьких нацистських концентраційних таборів у сучасних кордонах Польщі». М. Моравецький називає цей фрагмент фільму «нічим іншим, як написанням історії заново», звертаючи увагу на те, що така подача матеріалу «не просто неправдива, а вводить глядачів в оману, даючи їм підстави думати, що за створення і адміністрування цих таборів, а також за вчинені в них злочини була відповідальна Польща», а не нацистська Німеччина, яка в той час окупувала територію Польської держави, а мільйони поляків було знищено в цих таборах: «шість мільйонів наших громадян — польської, єврейської і багатьох інших національностей — стали жертвами нацистського режиму терору, багатьох було замучено за те, що намагались допомогти своїм єврейським сусідам». Прем’єр висловив припущення, що цю помилку було зроблено ненавмисно, та надію на те, що автори «будуть в стані виправити її настільки швидко, наскільки це можливо, шляхом модифікації згаданої карти або інформування глядачів про помилку якимось іншим чином».

М. Моравецький наголосив також, що якщо «для авторів кінопродукції такі помилки, можливо, можуть видаватися незначними», то Польщі «вони завдають шкоди», тому завданням польського уряду «є рішуче реагування» на такі факти. На завершення він висловив надію, що його аргументи «знайдуть розуміння людей, які керують «Netflix», бо «ця правда є нашим обов’язком щодо жертв Другої світової війни».

До листа польського прем’єра додано карту Європи кінця 1942 року, яка ілюструє найбільші територіальні «здобутки» ІІІ Рейху, а також підготовлений у 1943 році «Рапорт Вітольда»» — назва рапортів ротмістра Вітольда Пілєцького, написаних ним після втечі з концтабору Аушвіц-Біркенау (де він за завданням Армії Крайової створив рух опору), які поряд з «Рапортами Карського» стали першим джерелом про Голокост та документальним свідченням.

Раніше на факт використання в першій серії документального фільму «The Devil Next Door» фрагменту карти із зображенням Польщі в сучасних кордонах із позначенням на ній таборів смерті Аушвіц, Собібор, Треблінка і Плашув відреагувало польське зовнішньополітичне відомство. В пості, розміщеному на профілі відомства у Твіттері, МЗС РП звертало увагу, що показана в серіалі карта не відповідає тогочасним кордонам, бо «в часи, про які йдеться у фільмі, Польщу було окуповано, а відповідальність за табори несла нацистська Німеччина».