Минулого тижня керівники міністерств транспорту і сполучення Албанії та Північної Македонії зустрілися в Тирані, щоб обговорити всі деталі будівництва залізниці, яка має не тільки об'єднати дві країни в одну транспортну мережу, а й стати відсутньою ланкою Восьмого панєвропейського коридору, який може з'єднати порти на Адріатичному та Чорному морях, бо проходитиме територією Албанії, Північної Македонії і Болгарії. Поки що тільки Північна Македонія не має необхідної інфраструктури для створення єдиної залізничної транспортної мережі.

Керівник державного об'єднання «Залізниці Македонії» Фестим Халілі заявив, що для того, аби почати прокладення рейок із північномакедонського міста Керчова до кордону з Албанією - відстань у 63 кілометри, за попередніми підрахунками, необхідно 426 мільйонів євро. Будівельникам доведеться працювати в складних гірських умовах. Необхідно звести 49 мостів і пробити 13 тунелів, що може підвищити ціну проекту. Крім того, залізницю доведеться прокладати вздовж Охридського озера, яке перебуває під охороною ЮНЕСКО. Тому треба буде владнати багато питань із цією міжнародною організацією. Як і з власниками земель, що їх доведеться викуповувати.

Фестим Халілі нарікає, що північномакедонська компанія зараз зазнає величезних збитків і не може обновити транспортний парк. Усі вільні кошти йдуть на прокладання залізниці до болгарського кордону. Для початку реалізації нового проекту просто немає грошей, бо «Залізниці Македонії» гостро потребують фінансової підтримки уряду.

Із кабінету міністрів Північної Македонії заспокоїли партнерів: уже ухвалено рішення про спрямування запитів на отримання кредитів для реалізації нового європейського інфраструктурного проекту до міжнародних фінансових інституцій. Одержавши перші транші, Північна Македонія зможе приступити до реалізації своєї частини важливого для Балканського регіону проекту.